View Single Post
Sitat av Qjonit Vis innlegg
jeg mener vi må begynne å se hvordan vi kan ivareta mening mangfold uten å sensurere avvikende holdninger. og det er her Filosofene er savnet.. jeg og kanskje noen flere trenger de for å holde verden i litt balanse...
Vis hele sitatet...
Vi trenger ikke å ansette flere folk til å tenke over dette. Det er allerede ferdig påtenkt og konklusjonen er at vi ikke vil risikere å støtte enda mere feilinformasjon fra munnbind-motstandere og antivaxere, bare for å vise hvor tolerante vi er som samfunn. Vi har rett og slett ingen ting å vinne på det, og hvis du vil ansette en filosof til å finne ut det motsatte så kan du ikke forlange at andre folk skal ha interesse av dette. Hvem skal i så fall bestemme hvor vi trenger filosofer med på beslutningen? Ser for meg den dagen vi må ha en egen filosofi for å utføre den minste ting her i verden. Skal du lage deg en Fjordland? Vi har en egen filosof for det. Eller filosofen som løper fra hus til hus for å overtale folk til å trekke ut kontakten når det tordner og lyner. Kanskje vi egentlig har behov for en filosof som sitter ved siden av og forteller oss alt vi gjør feil ute i trafikken og en egen til å sette oss på plass når vi slipper frem den drøyeste humoren og fortelle oss at dette var veldig lite alright.