View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Det der er standard syting fra folk som innehar litt fremmedfrykt - hører det alt for ofte. Dette handler rett og slett om at det går ann å leve i et samfunn hvor det er rom for både din identitet og dems identitet. Det at det står en moske i byen burde egentlig ikke påvirke deg i noen særlig grad.

Og er ikke en del av vår kultur frihet?
Vis hele sitatet...
Det er en bortforklaring og si at all opposisjon mot en religiøs/kulturell overgang er fremmedfrykt. Jeg syntes det er tøys å sammenligne det med at vi har en kirke. Hvorfor skal vi tilpasse oss til andre? Kommer ikke folk til Norge for å oppleve det gode vi har? Det er jo det vi kaster bort. Vi legger til rette for et enkelt folk..

Hvis vi hadde krevd en kirke med kors i Saudi-Arabia så hadde vi blitt ledd av. Kirken har vi hatt lenge nå, og det er (til misnøye) en del av Norge.


Hvorvidt dere alle tror jeg er imot muslimer og slikt, så stemmer dette ikke. De aller fleste beste venner jeg har er muslimer, men det betyr ikke jeg vil integrere muslimsk tro og kultur i Norsk tro og kultur. Og nei det går ikke bare ut på bønnerop, men jeg må ærlig si jeg er imot det at en moské skal bygges midt i sentrum.