View Single Post
Sitat av fetter Vis innlegg
Siden du ikke tok eget initiativ til å forklare; vennligst opplys meg om disse mange grunnene!
Vis hele sitatet...
Sitat av Keyser Söze Vis innlegg
Å bli irritert over at noen legger an på deg er vel over gjennomsnittet korttenkt. Du er attraktiv for vedkommende, ta det som et kompliment. At folk som er 97% heterofile(?) kan se det slik, men at de 100,% heterofile(?) der ute skal bli sint synes jeg er å akseptere dårlige holdninger. Det er forskjell på å ha en forklaring på noe, og en unnskyldning. Sistnevnte blir å ta den homofobe holdningen i forsvar, noe som blir vel feil.

Totskalle, hva er grunnene du tenker på?
Vis hele sitatet...
Noen liker helt enkelt ikke å være i nærheten av homofile, det er én grunn. Og når de da i tillegg blir lagt ann på av en homofil så blir vel det en ekkel situasjon. Hvorfor noen ikke liker homofilt nærvær kan være av mange grunner. De vet ikke nok om det, altså en ukjent (ubehagelig) situasjon. Noen er homofile selv uten å ville si det, og ønsker da selvklart ikke å bli lagt ann på av en med lik legning og unngår derfor situasjoner der dette er en mulighet.

Hvis man syns homofili er ubehagelig på grunn av en av disse grunnene eller en annen så er det ikke så enkelt å oppføre seg som folk i en slik situasjon. Det er klart at en veldig utadvent og åpen person vil kunne ta det til seg som et kompliment, men om jeg skal ta meg selv som eksempel så er vel ikke den første tanken som hadde slått meg: "Åh så flott, han liker meg! Jeg er ikke homofil så jeg får ikke noe utbytte av det, men det er jo flott å se at folk faktisk syns jeg er atraktiv."