View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Og for å oppklare denne - til en viss grad. Jeg sier ikke at vi skal si velkommen til hele Syrias befolkning, jeg sier heller at det ikke burde være så jævlig mye kav for å hjelpe 30 000 mennesker når vi helt klart har formuer vi kan ta andre steder fra - og dette gjelder også "narkis-geir" og alle vennene hans. Jeg savner også mye mer ærlighet fra regjeringen. Hvem var det som kom på at 30 000 var et bra tall? Som Per Sanberg sa i Mai, 2015: - "Jeg er helt enig med Siv Jensen i at det er totalt uaktuelt for Fremskrittspartiet å ta imot 10 000 syriske flyktninger, avslutter Sandberg". Det jeg hører er da at FrP og Høyre har sittet rundt det runde bordet og trillet en terning på hvor mange de skulle ta inn...
Vis hele sitatet...
Antallet det var snakk om da – 10.000 – var i forbindelse med forhandlinger om hvor mange syriske flyktninger vi skulle hente inn til landet. Tallet 30.000 er det totale antall asylsøknader til Norge i 2015, og skyldes den ganske plutselige strømmen av flyktninger som fant veien til landet på egen hånd.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg mener også at regjeringens, og medias mangel på offentlige uttalelser om innvandrere som mennesker er en jævlig stor årsak til rasismen vi har sett så altfor mye av i 2015 - da snakker jeg spesielt om alle asylmottakene som har blitt brent ned etc.
Vis hele sitatet...
Brannene er såpass få i antall, og så vidt jeg vet har heller ingen enda blitt påvist at var påtent av rasistiske motiver, at det ikke kan brukes som bevis for utbredt rasisme. Det kan være snakk om alt fra tilfeldigheter til forvirrede enkeltindivider til en liten håndfull rasistiske rasshøl. Utover kommentarfelt og enkelte facebookgrupper ser jeg svært lite til denne rasismen.

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hege Storhaug ble kåret til årets navn liksom.
Vis hele sitatet...
Også Hege Storhaug da gitt. Venstresidens yndlingsbusemann.

Sitat av 0x6D Vis innlegg
430 milliarder for 100 000 syrere, er et (optimistisk, jfr. tidligere kommentar om sysselsetning) estimat på kostnaden for Victor Normans foreslag. Bak dette estimatet ligger tall fra SSB som viser at en gjennomsnittlig ikke-vestlig innvandrer i løpet av livet koster Norge 4.3 millioner. Det er dette tallet som jeg sammenholder med talleksemplene fra doseren og vidarlo for å vise at de fremstår som noe urealistiske, med mindre de har bakgrunnsmateriale som kan vise noe annet.
Vis hele sitatet...
Poenget til doseren var vel sannsynligvis å påpeke at selv en såpass stor sum som 30 milliarder i året ikke vil medføre brudd på handlingsregelen. Ikke å påstå at utgiften med innvandrere er begrenset til en engangssum på 1 million per pers.