View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg tror du bare er en massiv egoist med en mangel på empati
Vis hele sitatet...
Dette starter du altså med, og så klager du når andre svarer med samme mynt? Jesus...

"har vi råd til å hjelpe", sier vi i Norge som sitter på mer penger enn vi vet hva vi skal gjøre med.
Vis hele sitatet...
Vi har slett ikke mer penger enn vi vet hva vi skal gjøre med. Dessuten må vi nå begynne å gjøre store kutt på grunn av lav oljepris. Arbeidsledigheten er også på vei opp.

Og hva så om vi ikke hadde hatt penger til å hjelpe? Når ble menneskeliv en ting vi kan måle i penger? Jeg skjønner jo at alle er redd for å miste velferdssamfunnet og alt dette her, men er folk virkelig villig til å la vær å hjelpe mennesker i nød for å beholde det?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er definitivt villig til det. Hva løser vi ved å gjøre ting ille for oss selv? Ingenting. Det er så mange i verden som trenger hjelp at vi umulig kan hjelpe alle sammen.

Og hvor mye hjelp er det i en død hjelper? Hvordan skal vi kunne hjelpe noen når vi er bankerott og har brukt opp alle pengene på lykkejegere?

Burde vi ikke heller fokusere på alle disse menneskene som vi VET er på flukt og som virkelig trenger hjelp?
Vis hele sitatet...
Ja, så hvorfor ønsker du å slippe folk inn i Norge som ikke egentlig er på flukt, men som bare ønsker høyere levestandard? Burde vi ikke bruke pengene på de som ikke er ressurssterke nok til å komme seg helt til Norge i stedet for å bruke enorme summer på de sterke som klarer å komme seg hit?

Se for deg at vi har 20 mennesker som ligger døende på bakken. Vi vet at minst 2 av de bare faker for å få seg litt gratis morfin på sykehuset, men at ihvertfall halvparten av de MÅ ha hjelp - ellers vil de dø. Lar vi vær å hjelpe alle da, bare på grunn av de som faker?
Vis hele sitatet...
Se heller for deg at vi har 100 mennesker som ligger døende på bakken, men du vil ta ressurser fra disse og bruke disse ressursene på to personer som bare har influensa.

Det er det du vil. Du vil bruke opp pengene på de som er ressurssterke nok til å komme hit, når det er de som er igjen i flyktningleirene som faktisk trenger hjelp.