View Single Post
Sitat av simchris Vis innlegg
Hehe, vet ikke om du tuller nå? Du etterspør altså ressurser og tidsramme på en analogi som ikke har spesifisert annet enn "20 døende personer på bakken". Vel, siden det ikke er spesifisert så tar jeg meg friheten til å spesifisere årsak som bombeeksplosjon, så da vil jeg beregne ressursene til én sykepleier og én time.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om du tuller nå, men det er ingen som snakker om 20 personer døende på bakken. Dette var en analogi, for å gjøre det enklere å se for seg en problemstilling, eventuelt se ting i perspektiv.

Du skriver selv at det er dagens teiteste analogi, så det er rart du ikke forstår dette. Uansett, de "døende" er flyktningene i denne diskusjonen, og "sykehuset" er Norge. Når du skriver at du vil sjekke hver enkelt person før man tar den med til sykehuset, blir det det samme som å si "sjekke hver enkelt person før man innvilger asyl".

Og siden du angriper Boo-Boos konstruktive tankegang vil jeg gjerne se noe konstruktivt fra deg.


Dersom det faktisk var snakk om 20 personer døende (usikker på om du helt forstår hva som menes med døende) på bakken, er det da greit å bruke tid på å sjekke hver enkelt før man hjelper alle? Én sykepleier skal hjelpe 20 DØENDE mennesker, og det skal ta ÉN time?! Hvor langt fra virkeligheten lever du?