View Single Post
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Denne blir vel slettet fortere enn en SV-er klarer å si "rasist!" i et kommentarfelt, men jeg lurer på en meget spesifikk ting.

Fra utlandet kom det 30 110 asylsøkere mellom januar og november i 2015. Om lag halvparten av disse er først og fremst fra Syria og deretter Afghanistan. [1]

Arbeidsinnvandrere har naturligvis høy sysselsetting, men de som kommer som flyktninger viser seg å, igjen naturligvis, å ha lavere sysselsetting.
Sitat av SSB
Tall fra SSBs arbeidsmarkedsstatistikk antyder at dagens nyankomne syrere har sysselsetting omtrent tilsvarende det nivået bosnierne hadde etter like kort botid, 22 prosent av dem var arbeidstakere i 1996.
Vis hele sitatet...
I samme kilde ser vi (fig. 9) også utdanningsnivået. Den er lavere enn mange hadde inntrykk av. [2]

Sitat av Sylo Taraku
Syrere vil bli boende på asylmottak kanskje i flere år, fordi kommuner sliter med å bosette flyktninger. Men på asylmottak får de ikke norskundervisning, og integreringen starter ikke for alvor før de blir bosatt i en kommune.
Vis hele sitatet...


Også kommer den delen som gjør at alle ser på meg som en hjerteløs kapitalist som bare tenker på meg selv:

Har vi råd til det?
De er flyktninger og har hverken mat eller jobb, dessuten har de lite penger. De trenger nødpenger eller dagpenger eller hva det heter. I hvert fall en ordning som gjør at de kan leve.

Ja. Vi har råd til det nå. Oljefondet er jo som kjent bunnløst for sosialistene så lenge det er snakk om bistand eller lignende. (Siv Jensens "satse for å vinne"-holdning er en annen sak). Men hvor lenge? For det første har Norge en gjeld på 604 milliarder kroner [3](2014),[4](2011). Oljefondet er på 7200 millarder. Dette virker uendelig mye. Men det er også p.d.d. ~5,2 millioner menneskene som skal ha de pengene før eller siden og vi blir ikke færre.

De som kommer til oss har vært gjennom flere frie land, ofte mer multikulturelle og bedre tilpasset muslimers hverdag enn Norge (Oslo utelatt fordi Oslo er noe for seg selv i en norsk sammenheng, ærlig talt).

Forstå meg rett, ære være alle som kommer hit for å arbeide og bidra til samfunnet ved å skape verdier som de jo også er flinke til i hjemlandet men som ødelegges av ekstremister og aktivister.

Hvorfor gjør ikke landene rundt noe?[5], [6].

I utdanningskretser snakkes det om "Encouraging integration, not handouts"[7] og det er det jeg tror vi gjør feil i Norge. Jeg kan ikke se for meg andre ting enn sosial støtte som skulle trekke muslimer fra Midt-Østen hit til kalde, forfryste nord.

Vi er stort sett vestlige vantro og når vi prater religion himler vi med øynene. Det kan være snakk om at det er utrolig gode arbeidsvilkår og god lønn, ikke vet jeg.

Men jeg vet at det ikke kommer av seg selv og at man som innvandrer må jobbe hardt for å først og fremst lære seg språket, for kan man ikke språket får man seg ikke venner, og å få seg norske venner i Norge kontra andre land er vanvittig vanskelig. Sosial utestengelse fører også ofte til nedstemthet og "giddalaushet" (egen erfaring) og da er jo alternativet å bli kjent med folk som prater samme språk.

Disse har også ofte felles kultur. Og da er det lett å gi faen for "jeg skal jo tilbake uansett". Dette har jeg dessverre ikke andre kilder på enn de jeg kjenner i studentbyen min. Som er 1 ukrainer, 3 tyskere, 2 franskmenn, 2 polakker, 1 egypter og 1 sør-koreaner.

Egypteren har et utrolig herlig fiendtlig hat mot Islam jeg ikke kunne forestilt meg den jevnlige 50 år gamle halvfeite kommentarfelt-rasisten hadde en gang, litt på samme måte som Øystein Aarseth og Varg Vikernes hadde og har til kristendommen. [8],[9]

Dette ble egentlig utrolig rotete. Jeg hadde opprinnelig ett spørsmål, det som står uthevet, men det dukket opp så mange fler i løpet av tiden jeg skrev teksten på, så jeg gjentar det en siste gang som bottomline:

Har vi egentlig råd til alle syrerne vi innvilger asylsøknaden til?