View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Ja for du tror en sitter kan like mye om hue som en shaman eller terapeut?

en sitter er ikke en guide annet enn å komme seg igjennom en trippopplevelse... Kompisene dine klarer ikke ta tak i alle søpletanker som flyter rundt i hue ditt, noen... ikke alle...
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er viktig å huske på at alle rusmidler er kjemiske stoffer som påvirker kroppen din i ulik grad og måte, ikke at det er noe magisk stoff som du kun gjennom en sjaman eller utdannet veileder kan få noe ut av. Man bør også merke seg at sjamaner ikke nødvendigvis har noen vitenskapelig forankret kunnskap innenfor bruk av rusmidler, noe som fører til at mye baseres på overtro og ritualbasert erfaring... Spesielt klassiske psykedeliske rusmidler har en tendens til å være en veldig introvert opplevelse, så en god kompis kan være alt man trenger til å beholde roen under en potensielt "manisk" situasjon.

Selv vil jeg påstå at noen av mine beste og mest lærerike turer har kommet under solitære situasjoner, enten det er ved å bevege meg vekk fra andre mennesker (f.eks. "trippe ut" i et annet rom), eller det være seg det å ture alene.
Sist endret av Kålroten; 2. desember 2015 kl. 17:13.