View Single Post
Hei! Nå har jeg lest HELE tråden og sitter fortsatt igjen med spørsmål.

Jeg er et 24 år gammelt individ som har prøvd en del røyking og noe mdma, og er nå nysgjerrig på psykedelika. Er tidvis deprimert, trolig bipolar 2, men har først nylig kommet i gang med utredning for det. Etter mange tunge måneder er jeg nå mye bedre, etter en kveld med mdma. Det var fantastisk å huske hvordan det føles å være glad, føler at jeg på slutten der var deprimert av å være deprimert, og emma boostet meg ut av det. Det styrket også min tro på at LSD kanskje kan hjelpe meg, for jeg har ingen traumer og tror at jeg egentlig er ganske frisk, har bare et litt flatt og kjedelig perspektiv på livet for tiden.

Spørsmål:
Jeg er ekstremt sensitiv for hasj og weed. Ett trekk er nok til at jeg får visuals, glir inn og ut av "bevissthet", og det blir vanskelig/umulig å snakke med folk. Har aldri testet ketamin, men det jeg har lest om det, minner meg om sånn jeg blir på selv veldig små doser THC. Jeg har alltid røyket sammen med andre, og opplever det som ukomfortabelt at jeg ikke klarer å konsentrere meg om samtale og å oppføre meg normalt. Prøver å klamre meg fast i lucidness, føler små øyeblikk av klarhet komme flytende og VET at jeg burde la dem bare seile forbi, men griper alltid fatt i dem fordi jeg føler jeg må være klar siden det er andre til stede.

1) Er det sannsynlig å anta at jeg da også er svært sensitiv for LSD, og burde ta en lav dose?

2) Siden jeg fokuserer veldig på å "oppføre meg" i selskap med andre, er det verdt å vurdere å ta syre alene første gang? Ellers har jeg også mulighet til å bli med en erfaren liten gjeng til skogs.

3) Jeg har noe xanor liggende, og vet at jeg kan ha det i bakhånd. Vurderer å ta et halvt milligram i forkant, noe jeg vet bare gjør meg litt avslappet, glad og tilfreds. Tenker kanskje det kan hjelpe meg å være i en positiv sinnstilstand, er redd for å ødelegge turen ved å være nervøs på forhånd. Jeg har ingen traumatiske minner som kan plage meg, jeg har hatt en _veldig_ lykkelig oppvekst og et bra liv, men jeg er litt nervøs av meg og har vanskelig for å slippe kontrollen. Hvilket er nettopp de trekkene ved meg selv som jeg ønsker å bearbeide med LSD. Er det en ok idé å ta forebyggende benzo, eller burde jeg vente til et eventuelt behov melder seg?

Håper det er ok å spørre i denne tråden, og takker for alle svar