Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
her.

Er det noen som har erfart DMT som kan kikke på videoen og bekrefte eller avkrefte mistankene mine? (Dodecha, jeg ser på deg ja)
Vis hele sitatet...
Joda, den mystiske opplevelsen han beskriver kan godt ha vært et DMT-fenomen, og min personlige oppfatning er at det var nettopp det det var.

Men det er viktig å se på fenomenet med riktig perspektiv, jeg mener, hvem vet hvor mye av vår "normale" virkelighet som også er generert av endogene DMT-mekanismer? For alt vi vet kan det hende DMT er det fysiske matrealet som representerer bevissthet, og "bevissthetsstørrelsen" vår - eller vårt nivå av våkenhet/oppmerksomhet/forståelse avhenger av hvor mye DMT som sirkulerer i kroppen vår til en hver tid.

Det jeg synes er det mest interessante i denne videoen er hvordan han, på grunnlag av hans religiøse erfaringer, tolker opplevelsen inn i en kristen kontekst. Et godt eksempel på hvordan DMT opplevelsen bare kan tolkes og forklares utifra det ordfårrådet og de livserfaringene oppleveren har, og blir derfor veldig lett "farget" av oppleverens personlighet.
Med andre ord så er second-hand informasjon om DMT-opplevelsen notorisk upålitelige.
To personer som har hatt NØYAKTIG den samme DMT-visjonen kan etterpå alikevel komme til å forklare den med svært forskjellige detaljer, selv om selve handlingsforløpet opplevdes likt. Pga. personenes individuelle mentale "make-up".

Men for å gjøre et langt svar kort: JA jeg tror pinealkjertelen hans kokte over når det flyet kræsja og vips så møtte han både Gud og det evige Intet. Good for him.