Tråd: hjemløs katt
View Single Post
Gå til dyrebeskyttelsen eller mattilsynet og spør om å få låne en dyrefelle. Fang så katten og ta den med til dyrelege, de har scannere til å se etter chip eller annen merking. Hvis den har en, så har den et hjem, hvis ikke kan du helt fint gi den et godt hjem. Dyrelegen vil også kunne se om den har noen skader eller trenger medisiner (noe den sikkert gjør).

Jeg har i årevis (8-9-10ish) hatt utekatt som bor i en isolert putekasse med lys og varmekabler inni og utenfor. Og får gourmet-mat når hun ser på meg. Hun er fikset og chippet. Bare vær obs på å kastrer/sterilisere katten (du kan ønske den alt vel og slikt, men tid går plutselig veldig fort).

Først så flyttet det en mammakatt (Murre) inn under en stabel med takstein nederst i hagen min. Med en stk søt kattunge. De fikk mat og hus (utendørs, fordi jeg er allergisk mot katter ). Neste vår var den lille katten blitt en "stor" katt og... fikk en flokk unger. Det gjorde Murre også. Så de måtte fanges inn og avlives. Igjen ble det bare Murre og en av kattungene (Piano), for de klarte å gjemme seg. Planen var å kastrere Murre, men tiden gikk og det ble vinter og vår igjen... og historien gjentok seg. Denne gangen klarte vi å fange inn Murre og Piano og få de kastrert. En av kattungene ble overtatt av foreldrene mine og hun har et lykkelig liv som inne- og utekatt. Murre måtte avlives pga kreft for noen år siden, så nå er det kun Pianopus igjen.
Sist endret av meitemark; 23. juli 2019 kl. 15:59.