Tråd: hjemløs katt
View Single Post
Sitat av Utenforboksen Vis innlegg
Her hevder du at katter ikke er så tøffe, at de ikke er tilpasset et norsk klima og at de skal passes på. Du hevder at de som sier noe annet er slike som dumper katten når det passer dem.
Det er en stråmann. Det er ingen her som argumenterer for at man skal reise fra katten i to uker eller dumpe den.

I mitt svar prøver jeg å reflektere rundt kattenes historie i Norge. Hvordan katter har hatt det i Norge gjennom de foregående århundrer er relevant i forhold til hva kattene har tilpasset seg til.



Dette er også en stråmann. Jeg snakker ikke om hva som er godt dyrehold, jeg snakker om hva katter er tilpasset til.

Katters tilpasning strekker seg langt utenfor et liv med tilgang på oppvarmede hus, kattemat og jevnlige turer til veterinær.

Og det at jeg hevder dette, betyr ikke at jeg forsvarer at dårlig behandling av dyr.

Aha, snakkebobleikonet. Takk
Vis hele sitatet...


Helt enig i at katter er tøffe dyr som spiser fugler og små kryp når de er sultene. Samt alltid finner vann.

Dog værre om vinteren desverre.

Men mye av problemet er jo ifb sterilisering av hunnkatter. Og folk som ikke har økonomi til og ta vare på 6 kattunger som vokser opp ei heller vaksinere melkemor. Så det er nok kun ett spm før staten senker prisene på sterilisering av hunnkatter.

Husker fra jeg bodde down under. Der så de på kengeruer som skadedyr og folk ble oppfordret av staten til og ikke røre dem og alle helst sikte på de med bilen.

Skulle likt og sett oppstyret om det hadde vært norge

Har personlig 2 katter som barna elsker og de er sterilisert men thats it. De klarer seg helt fint både ut og inne og gjør som de vill

Håper ikke jeg tråkka på noen tær her mener ikke noe vondt mot noen