View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Hehe.. Selvfølgelig har jeg vurdert andre farger. Det var ikke slik at jeg hang opp en dart-skive med 20 farger på, og så kastet to piler - hvorav den første landet på gul og den andre landet på hvit. Jeg syntes gul og hvit er en dynamisk kombinasjon, og hele farge-paletten - foruten det sorte - er hentet fra Google sin visuelle profil.

Bare sånn for å forklare designet, helt konkret:

Dette er et såkalt konseptuelt design.
Dette betyr at designet søker å underbygge budskapet; på samme måte som f.eks en Western-side ville hentet elementer som f.eks treverk, pistoler og brunt støv i det grafiske, så henter jeg her elementer fra Google.com. Dette søker altså å underbygge hva nettsiden handler om; nemlig Google-optimalisering, søkeord, Pagerank og lignende. Derfor burde det ikke være så vanskelig å forstå hvorfor logoen blir; den har nemlig større aspirasjoner enn bare å være en "fin logo" - den forsøker å forklare hva slags nettside du er på :-)

Men: Det at jeg må forklare dette, betyr enten at jeg har gjort en for dårlig jobb med å kommunisere dette via designet - ELLER at mitt publikum er for dårlig. Jeg tar selvkritikk, og vurderer det dithen at designet fortsatt har litt å hente, før det er konseptuellt nok :-)
Sist endret av Stormen; 22. oktober 2006 kl. 22:33.