View Single Post
jeg tror det er en liten ting du glemmer, og det er betydningen av hastighet. du skal tross alt selge ting fra den og da er det aller viktigste at kunden får opp sidene raskt. det tok evigheter å vente på at siden og alle bildene skulle laste, og mens bildene lastet så ikke siden særlig pen ut. selv når alle bildene var kommet på plass gjorde skjermstørrelsen at siden så ganske rotete ut på min nokia med 128*128-pikslers skjem, og det er vel telefoner med omtrent den skjermstørrelsen din hovedmålgruppe har. derfor vil jeg påstå at ulempene med et fancy xhtml-design er langt større enn fordelene.

wml er langt mer hendig. der kan du ha flere ulike "kort" i en fil, og du kan linke mellom disse kortene uten at noe må lastets på nytt. dette kan utnyttes spesielt godt ved å plassere forhåndsvisningen av bildene i hvert sitt kort, slik at brukeren kun får se forhåndsvisning av de bildene hun synes hadde en interessant beskrivelse, og du sparer henne for masse båndbredde og, ikke minst, hun får se flere sider per tidsenhet hvilket skulle bety flere salg, da hun ikke kommer til å sitte å wappe i ubegrenset tid.