View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
All krypto vil krasje. All krypto følger bevegelsene til Bitcoin, det gjelder alt fra Ethereum, XRP og til Dogecoin. Når krasjet kommer, vil folk trenge fiatpenger for å kunne kjøpe mat etc. Da vil de selge den kryptoen de har til fordel for fiat, for per nå vil ikke Bitcoin eller annen krypto kunne kjøpe deg essensielle ting som mat, husholdningsvarer, betale for husleie etc.


Jeg sier at enkelte uranium-aksjer er verdt å investere i. Dette er fordi vi har en global mangel på energi, og vi sliter allerede med å møte etterspørsel. Denne etterspørselen er ikke noe vi klarer å møte gjennom vindkraft og solcelle-energi. Man klarer å produsere 10 ganger mer energi med et kjernekraft-anlegg på størrelse med ett par fotballbaner, enn hva man gjør med 10 vindmølle-parker. Hvor skal man i fremtiden putte alle disse vindmøllene? Samme gjelder for solcelle-energi, solceller og vindmøller opptar mye plass. Felles for begge er at begge formene er avhengig av været. Det er ikke kjernekraft. Og avfallet fra et kjernekraft-anlegg over 20 år kan fylles i en betong-grop på størrelse med en fotballbane. Hva skjer med vindmøller når de blir tatt ut av drift? Jo de graves ned på plassen der de står. Solceller har også bare en viss levetid. Uranium og kjernekraft er fremtiden. Markedet innen uranium-aksjer er svært lite, men potensialet for å tjene penger på sikt er stort. Uranium er per i dag underpriset. Jeg gir ikke anbefaler til hvilke aksjer man bør kjøpe, men anbefaler å følge "I love Prosperity"-kanalen på Youtube. Jake Ducey har stadig folk fra Uranium-bransjen innom for intervju. Og Jake Ducey selv er sterkt investert i Uranium-aksjer.
Vis hele sitatet...
Dagens mest unyanserte innlegg. Du snakker varmt om kjernekraft (og jeg er tildels enig) men har du tall som sier at antall kjenrekraftverk i verden er på vei opp?