View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Æh, jeg tenker vel mest at hun høster som hun selv sår. Listhaug spiller i stor grad på negative følelser, at dette også smitter av på hennes motstandere bør ikke komme som noe sjokk.

Jeg har aldri vært noen fan av FrP, men under Jensens styre var de i det minste relativt redelige (til politikere å være). Og 7 år som finansminister er svært så respektabelt, det klarer man ikke uten å levere stabilt godt arbeide.
Vis hele sitatet...
Redelige vet jeg nå ikke. Nå er jeg for all del ikke spesielt positivt innstilt til Frp i utgangspunktet, men jeg synes det klinger litt vel hult med "min frihet slutter der din begynner" eller "partiets politikk bygger på alle menneskers rett til å leve i frihet, så lenge disse ikke ønsker å innskrenke andres frihet" - det er jo, om ikke annet, helt uforenlig med å være et "status quo" lov og orden-parti der alt som er ulovlig skal fortsette å være ulovlig fordi det er ulovlig.

Min oppfatning er at de stort sett baserer seg på bait-and-switch - populisme som agn, laissez faire-kapitalisme som det man faktisk får. Om man faktisk liker sånt, er det vel greit nok som resultat - personlig gjør jeg tilfeldigvis ikke det (sjokk) - men fremgangsmåten er betenkelig uavhengig av dette.

Det jeg virkelig liker dårlig er at de regelrett lyver om sine egne standpunkter, og at økonomien de vil ha på plass ser ut som en fryktelig dårlig deal for de fleste. (Ser ut for meg, før noen gidder å flisespikke - økonomiske systemer virker som en helt annen diskusjon)

Så har man jo visse paralleller til USA av de siste årene, både i politikk, måten politikken selges inn, hva den selges inn med, retorikken som brukes, følelsene som spilles på, osv. - dette er heller ikke ting jeg finner spesielt tillitsvekkende eller redelige.
Sist endret av robhol; 11. mai 2021 kl. 14:52.