View Single Post
Sitat av Mefibon Vis innlegg

Sylvi Listhaug har blandt annet sagt at båtflyktninger ikke skal tas i mot i Norge, at flyktninger skal returneres til krig og sult i Afrika og Afghanistan, Nei til migranter,
Vis hele sitatet...
Det er et bredt stortingspolitisk flertall om en lang rekke innstramminger av både asylpolitikken og den generelle innvandringspolitikken. Alle er enige om å ikke gi alle verdens sultende eller fattige mennesker oppholdstillatelse.Det hadde vært oppskriften på å fjerne velferdsstaten på dagen, selv om det sikkert hadde gjort verden noen promille bedre på kort sikt. At det, slik jeg tolker deg, bare er FRPs politikk som kvalifiserer som vitnesbyrd for ett ønske om å drepe mørkhudete framstår derfor litt inkonsekvent.

Jeg biter meg også merke i at du ikke kritiserer noen i FRP for å ikke gi penger til verdens fattige på privat basis. Det gir meg en mistanke om at du kanskje ikke ofrer så mye selv for alle de trengende du er så glødende opptatt av. Eller står du kanskje i dyp gjeld som ett resultat av din egen giverglede til flyktningehjelpen? Flyktningepolitikken har sosiale og økonomiske konsekvenser som fordeles svært skjevt på de som bor her i Norge. Da kan man spare seg for den største indignasjonen når den delen av samfunnet som bærer byrden gir uttrykk for at byrden ikke burde bli mye større.

Det kan også være greit å nevne at det ikke går noe direktefly fra konfliktfylte områder i Afrika eller Afghanistan. Det er altså nesten alltid snakk om en situasjon der flyktningene har "rømt" fra en rekke trygge mellomland for å komme til Norge. Det gjør at scenarioet du skisserer ikke nødvendigvis er veldig reelt og at konsekvensen av politikken heller er at flyktningene ender opp i et mellomland, gjerne i nærområdene, og ikke i krigssoner.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
Frp v. Gry Anette Rekanes Amundsen i 2019 står på landsmøte å juger og påstår at man ikke kan gå på gata i dag uten å bli gjengvoldtatt av innvandrere, at det ukentlig er masseslåsskamper, knivstikkinger, skytinger, gjengvoldtekter og biler som brenner (LOL, før Bertheussen ble dømt),
Vis hele sitatet...
Alle de formene for kriminalitet er noe som beviselig har blitt på påvirket i negativ retning av innvandringspolitikken siden innvandrere er overrepresentert på nesten samtlige kriminalitetsstatistikker. Jeg tror neppe Gry vil få fram at hun har blitt gruppevoldtatt hver eneste gang hun har handlet på Rema, hentet ungene i barnehagen eller vandret plystrende gjennom nærmeste skogholt de siste årene. Å tolke henne så bokstavelig synes jeg virker litt påtatt uredelig.

Sitat av Mefibon Vis innlegg
At hun sier at Frp er et parti for arbeidsfolk er pur løgn, det kunne vi også se når de støtta Acer for noen år siden som vil selge råderett over norsk naturkraft til utenlandske aktører og skrenke Norges styringsrett over naturressursene og norsk industri. Først nå Frp har stilt seg kritisk til Acer men i kjent stil later de som å følge folkets meninger rundt valgkampen men utøver motsatt politikk av hva de lokker med. I ti av ti tilfeller velger Sylvi og Frp side med EU med milliardæren, velferdsprofitørene og lobbyistene deres. De nøler ikke selge Norge og det er ikke for mer penger i velferdskassa til staten men for mer penger i lommeboka til milliardærene.

Det at Sylvi går hardt ut mot sosialister sier også mye om hvordan samfunn hun vil ha mer og mer likt USA hvor hver bedrift får bestemme arbeidsvilkårene. Hvor det f eks ikke er krav på lønnet ferie, ikke betalt foreldrepermisjon, ingen oppsigelsesrettigheter og sjefen kan sparke deg når hen vil uten grunn, bare de rikeste har råd til god sykehusbehandling, gamlehjem, rehabiliteringssenter etter sykdom og ulykke, barnehage etc etc.
Vis hele sitatet...
Du må gjerne mene at politikken til FRP vil gi ugunstige konsekvenser, men å gå fra det til å konkludere med at motivet til noen som stemmer FRP må være å oppnå de negative konsekvensene du ser for deg er ikke akkurat gitt. Kanskje Listhaug for eksempel ser for seg at ett lavt skattetrykk vil gi en bedre økonomi, eller at forandringer i arbeidsmiljøloven vil gi gi større frihet og ett mer konkurransedyktig næringsliv? Jeg tviler i det minste på at motivasjonen er et slags manisk ønske om at folk ikke skal ha ferie.