View Single Post
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Her er mine to "cents".

Det er 2 scenarioer som kan skje som følge av at dollaren er rævkjørt pga. uansvarlig pengetrykking.

1. Inflasjon og til slutt hyperinflasjon. USA trykker opp så mye penger at dollaren mister verdi for hver dag, slik at man til slutt har hyperinflasjon.

2. USA stopper pengetrykkingen og stimuli-pakkene og lar markedene krasje naturlig.


Peter Schiff, en kjent gold bug tror vi får hyperinflasjon, men de fleste andre kjente investorer tror ikke USA vil la det gå så langt. Og det tror heller ikke jeg. Her er hvorfor; Ved å fortsette pengetrykkingen vil aksjemarkedet, bitcoin-prisen og prisene på konsumvarer, boligpriser etc fortsette opp. Problemet med dette er at inflasjonen blir så åpenbar at myndighetene i USA og fiat pengesystemet vil miste all tillitt og kredibilitet. Folk vil derfor skjønne alvoret og ta ut pengene fra banken og putte de i kryptovaluta/bitcoin og gull/sølv. Bitcoin er utenfor systemet. Bitcoin er hatet av politikere og det setter hele fiat pengesystemet i stor risiko. USA ønsker ikke at folk skal flytte pengene til krypto. Og siden Bitcoin-prisen vil følge inflasjonen, og øke i takt med alt annet i inflasjon, så vil det være mer klokt å putte pengene i Bitcoin enn å eie aksjer eller ha penger i banken.


Jeg tror USA kommer til p stoppe pengetrykkingen enten i år eller neste år. Når det skjer, så vil sentralbankene øke renten og da er helvette offisielt løs. Ved et knips i fingrene vil man ha utradert trillarder med gjeld på et blunk. Når det skjer vil ALT krasje, og det vil krasje så hardt som vi aldri har sett maken til. Aksjemarkedet, Bitcoin, boligmarkedet, gull/sølv. Alt vil krasje og det vil ikke være noen steder å gjemme seg. Folk forstår det ikke men vi er allerede i begynnelsen på en ny depressjon. Minner om at under jappekrisen på 80/90-tallet så var boligrenta på 17% her til lands. Klarer du å takle en økning til 17% idag? Anbefaler å binde renta på under 3% om mulig i 10 år. Inflasjon er ved normal-år forventet å være rundt 2-3%. Renten vil da følge inflasjon, og om inflasjonen fortsetter i 4 år til før alt kollapser, så har du tjent penger på å binde renta, da inflasjonen bare vil stige for hver måned fremover. Når krasjet kommer, uavhengig ved scenario 1 eller 2, så vil boligrentene øke til langt over 5%. Da har du sikret deg fra å miste huset om du ikke er forberedt på en stor renteøkning. Jeg har personlig investert i fysisk sølv, uranium-aksjer (kjernekraft er fremtiden) og er nå i prosessen med å kjøpe meg mitt første hus. Vil selvfølgelig binde renta mens den fortsatt er under 3%. Jeg tror at når alt kollapser, vil det være enda vanskeligere å komme inn i boligmarkedet for unge enn det allerede er. Folk forstår det ikke, men vi er i verdenshistoriens største globale krise, og krisen er såvidt begynt. Forbered dere, invester i faste verdier, ha litt cash og når markedene krasjer, kan man gå inn å kjøpe ting på billigsalg. Vi er i en "wealth transfer", og du bør være på den riktige siden når dollaren kollapser.
Vis hele sitatet...
Vi er av samme oppfatning, du var bare mer direkte enn meg. Godt sagt.

Du tror Krypto kommer til å kræsje sammen med dollaren og aksjemarkedet?

Med andre ord sier du at fysisk sølv, fysisk gull og f.eks uran er fremtiden?