View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Da gjør man jo nesten det samme som i dag, lager en gråsone for politiet. Loven skal og for alltid være lik for alle.

Hvis man har historikk med salg, da starter det en etterforskning da. Hvis man avkriminaliserer så har de jo fått mye bedre tid til å etterforske akkurat disse sakene.

Trist å høre om broren din, selv har jeg hatt kamerater som har mistet livet til dop. Kan ikke forestille meg hvordan det er når det er snakk om familliemedlemmer. Men har også hatt kamerater som har tatt selvmord fordi de ikke ville leve med skammen mtp hvor uglesett narkotika er for samfunnet. Og mitt håp oppi en avkriminalisering er også å få tatt vekk den skammen. Men i dagens samfunn så er det vel i hovedsak to grunner som gjør dette farlig (tatt vekk betraktningen rottegift, startgass eller hva det enn er cutta med)

1. kjøpe dop på gata (ser du hvordan mengde begrensingen spiller inn her)
2. og bli tatt av politiet
Vis hele sitatet...
Det er et veldig godt poeng for rusreformen at det blir lavere terskel å be om hjelp og mindre tabu og stigmatiserende å være avhengig, det syns jeg bare skulle mangle! Men ettersom nåværende regjering er den som skaper større klasseskille, legger ned tilbud for de alvorlig psykisk syke som trenger hjelp både ved å legge ned DPSer og plasser på psykiatrisk avdeling på sykehusinstitusjoner har jeg null tro på at bare en rusreform hadde fikset problemet for alle som trenger hjelp. Til det må det en total omveltning av systemet og ombevilgning av penger til! Da nytter det ikke å holde på som nå med å si oops vi har ikke nok penger til å bruke på psykisk helse i statsbudsjettet så derfor må tilbud legges ned, mens de også gir lavere skatter til den rikeste 1% i landet som glatt kunne gått til å forbedre tilbudene. Er så trist men håper på et regjeringsskifte nå så prioriteringene kan snu til det bedre for samfunnet og de svakeste og sammen med det vil det nok komme en rusreform som er bra når samfunnet også er bedre rustet til å ha og gi de hjelpetilbudene og oppfølgingen som trengs! Mange vil ikke ha hjelp så kunnskap og skadeforebygging må tidlig inn i skolen uten at det blir en skjennepreken fra en pensjonert snut som kommer på skolen en time som tidligere generasjoner har hatt og som vi vet ikke hjelper. Jeg gleder meg til valgresultatet til høsten!