View Single Post
Sitat av i_et_nøtteskall Vis innlegg
Battlestar Galactica, continuum og timeless er etter min mening bra (og tidvis akkurat passe cringy) sci-fi verdt å sjekke ut.
Vis hele sitatet...
Continuum skal jeg garantert sjekke ut!
Timeless, elsket den TV-Serien, enda en serie jeg ikke forstår hvorfor ble avsluttet/cancel'd.

Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Dersom du ikke har sett alt av Fringe så har du 5 sesonger med et herlig J. J Abrams univers(skaperen av Lost som du forøvrig sikkert har sett, hvis ikke har du yttligere 6 intense sesonger der)! Siden du liker fantasy, Sci-Fi og skrekk er denne serien faktisk midt i blinken!

https://m.imdb.com/title/tt1119644/

Den er tilgjengelig på foxstreams eller som torrent.

Videre vil jeg si at jeg er i akkurat samme problemstilling som deg, så denne tråden er gull. Selvom halvparten av seriene foreslått er dritt!

Og forresten, som RayMonk sier så er Star Trek The Next Generation en veldig bra serie, og er generelt elsket av film fans - 8.6 på imdb! og alt er på Netflix! Her må du bare tåle litt gammeldags special effects og nyte serien for den herlige skrivingen, deres optimiske syn på fremtiden og menneskeheten, det filosofiske og deres moralske verdier, en følelse av undring og utforskning, spesielt i de tidligere sesongene. Siden det ikke var noe high school drama og intriger mellom mannskapet, måtte konflikten komme eksternt, det tvang forfatterne til å komme med kule nye ideer om alle tingene mannskapet kunne møte i verdensrommet feks Time loops, Dyson spheres, etc. Herregud den serien er bra.
Vis hele sitatet...
Fringe har jeg ikke sett, så skal sjekke den ut - Garantert!
Lost har jeg sett, elsket alle sesongene bortsett fra den siste. Avslutningen var veldig skuffende. Ikke kreativ i alle fall.

Ja, er faktisk litt lei av de seriene som har så optimistiske syn på menneskeheten, setter de i sentrum/at vi er midtpunktet av alt og at vi er gode i 99% av tilfellene. Realiteten er at kun 0.5-1% av alle mennesker er virkelig gode, slik vi blir presentert i slike TV-Serier. Ironisk nok så viste også en britisk studie at 0.5-1% av alle britiske statsborgere er Psykopater. De virkelig gode kommer i alle fall ikke langt her i livet og oppnår sjeldent stillinger som gjør det mulig for dem til å gjøre virkelig forandring. Slik som å bli USAs neste president. Fordi De gode har Etiske og Moralske koder de følger og de vil ikke tråke på andre mennesker for å få det de vil ha eller forsøker å oppnå. Psykopater har derimot ikke noe problem med det og er ofte til og med villig til å drepe motkandidaten i en kamp om å bli den neste presidenten i USA dersom motkandidaten utgjør en trussel.

Er en grunn til at det sies at sjefen din og spesielt de rikeste og de med mest innflytelse (spesielt lederen i et storkonsern som Telenor) ofte sies å være Psykopater.

Litt off topic det siste her, men trengte å få det ut
Sist endret av Defending; 26. november 2020 kl. 10:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.