View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
Bare for å besvare det patetiske spørsmålet ditt..
Vis hele sitatet...
Dette er det eneste spørsmålet:
"Lurer på hvor hun har den frykten i fra?"
Så jeg antar det er det du mener,
Barn er ikke så veldig skjøre.
Det de virkelig blir skremt av er når det skjer ting de ikke skjønner eller får bli del av.

De merker på alle de voksne i Vennesla at dette er noe skummelt , farlig. Men forstår ikke hvorfor.

Boligen er der. Så det er snakk og gjøre dette på en god eller dårlig måte.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg reagerer som deg, vindaloo. Jeg satt i et borettslagsstyre en gang der vi hadde en kommunal bolig. Hun som bodde der snakket ikke norsk og var åpenbart psykisk syk. Hun skapte en del uro i nabolaget, overholdt selvsagt ikke diverse vedlikeholdsplikter, og folk ville ha henne ut. Vårt nabolag "passet ikke" til å ha kommunale boliger i.
Hvor faen passer det for en traumatisert krigsflyktning å bo da? Hvor som helst, bare ikke i vårt nabolag? Kommunen som er den som disponerer kåken må selvsagt sørge for at plenen blir klippet, den er grei. Men vi kan ikke lulle oss sånn inn bobla vår at vi ikke tåler å se noe annet enn A4-mennesker rundt oss. De skal bo et sted de også, og vårt nabolag er like egnet som noen andres nabolag. Vi får vel lære barna våre å håndtere at det finnes mange ulike mennesker.
Vis hele sitatet...
Har opplevd nesten lignende.

Bodde i et borettslag (blokker) i Oslo.
Det var noen kommunale leiligheter der i tillegg.
Ble plassert en ung jente der (som absolutt ikke burde vært der)
Hun var i dårlig form. Psykotisk og redd.

Men måten folk reagerte på. Helt sykt.
De skreik til henne, banket på vinduer og var helt kokko.
Dette var voksne mennesker bla. annet folk jeg vet er pedagoger og folk som jobber med helse.
Sist endret av vindaloo; 30. oktober 2020 kl. 15:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.