View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Den linken din er veldig merkelig. Det er lite detaljer, men det virker som man anser det at politiet lot være å gripe inn som provokasjon. Det var altså ikke det at politiet gjorde så lovbruddet skjedde, men at de lot være å hindre det fra å skje. Det faller ikke inn under definisjonen av provokasjon, så det må være mer i den saken som ikke kommer frem i Dagbladets artikkel.

Provokasjon er uansett ikke ulovlig i alle tilfeller:

https://no.wikipedia.org/wiki/Politiprovokasjon
Vis hele sitatet...
Det er en artikkel jeg snublet over egentlig, og jeg kjenner ikke til saken. Jeg har ikke noen andre kunnskaper, enn det jeg leser i media og tolker selv.
Men jeg konkluderer med Politiet ikke har lov til å holde på slik de gjør.

Det kan hende at det var til det beste, selvfølgelig, jeg ser på tidligere væpnede ranere som farlige mennesker, selv om de har skikket seg. Så det kan godt hende at det var til det beste at han ble satt i en felle.

Men jeg kan ikke skjønne annet enn at de isåfall blir frikjent for de 50kg, og evnt dømt for andre forhold som har blitt avdekket?


Det som er ille med det er at de har kastet bort så mye tid og resurser i den saken jeg henviste til, fordi de ikke følger loven...

Så selv om Betew er en farlig kriminell som, kanskje ikke har skikket seg, så... må man nesten bare kritisere Politiet.

Sitat av Svartedauden Vis innlegg
Det er jo det eldste trikset i boka å kalle inn en tjeneste, for å involvere noen i en sak de i utgangspunktet ikke ville vært involvert i. GT må ha skjønt at lyset brant i begge ender, og har tydeligvis sikra seg på alle fronter hele veien. Å låne 30 000 for å fikse bilen, for deretter å betale tilbake så Jensen skulle sitte på kontanter fra ham, er absolutt ikke usannsynlig. Ikke fordi GT trengte pengene, men fordi han trengte at Jensen hadde penger som kom ifra ham.
Vis hele sitatet...
Det er en reel mulighet, sånn jeg ser det ja, Cappelen er virkelig en sleip fisk.
Men fremgangsmåten til Jensen er skummel synes jeg.
Sist endret av Spaceman; 9. januar 2017 kl. 22:22.