View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
At gavekort kun kan brukes i butikker som godtar det, mens penger kan brukes hvor som helst. Hvis jeg hever et kjøp hos deg, så opphører vårt kundeforhold. Vi hopper tilbake til den tilstanden som forelå før jeg gikk inn i butikken din og bytta penger mot en defekt vare. Dermed skal jeg kunne ta med meg pengene mine og handle varen jeg trenger et annet sted. Det er ikke sikkert jeg har lyst til å bruke pengene i din butikk. Dersom du avspiser meg med et gavekort, så er jeg tvunget til å gjøre akkurat det. Det er formodentlig også grunnen til at elektronikkbransjen foretrekker å gi kunder tilgodelapper eller gavekort når man hever et kjøp. Det betyr imidlertid ikke at det er riktig, og de er shitty når de gjør det.
Vis hele sitatet...
Jeg er heller ikke uenig i det. Det er bare ikke tilfelle her gitt de opplysningene som er i tråden. Det er gitt en refusjon som lar TS velge fritt. TS kom til en avtale med selger om en god pris på erstatning. Case closed, jeg ser virkelig ikke problemet. At bransjen opererer med mye grums trumfer ikke opplysningene i denne aktuelle saken.