View Single Post
Rick's Avatar
Trådstarter
194
Sitat av Njord Vis innlegg
Selv tror jeg på en slik straff som den du har, med noen modifiseringer, som besøksforbud, lange samtaler med psykolog, rett&galt undervisning og sånne diverse ting..
Vis hele sitatet...
Tror også at slik straff hadde fungert bedre vist det var strengere. Gjerne da besøksforbud som du sier og en form for rett/galt undervisning. En av samtalene med friomsorgen ble jeg spurt om jeg angret på det jeg hadde gjort, og trodde at denne soningen var noen form for hjelp. Sa som sant er at jeg ble ikke mye påvirket av dette. At for meg som enslig person er ikke dette rare straffen, det rett og slett gjorde ikke stor nokk inngrep i mitt liv til at det hadde noe effekt. Vist jeg derimot måtte ha brukt ettermiddagene til noe annet enn bare å sitte hjemme å trykke på datamaskin eller se film så kanskje det hadde gjort meg noe. Kunne vært enten at jeg måtte ha en form for samfunnstraff i tillegg, eller bare lange kjedelige forelesninger fra folk som pratet monotont i en par timer så hadde straffen straks blitt værre.


Sitat av Verilon Vis innlegg
Er de bestemte på at lenken skal sitte på foten?

Tenker da om man f.eks har en jobb der man må vise området den er festet til..

Dette må jo være toppen for studenter som har en dom i vente..
Vis hele sitatet...
Tror at den må være på foten ja, på armen er det nokk lettere å få lurt den av. Ser ikke helt hvordan argument du skal bruke for å få den andre plasser. Er jo ikke værre enn å dra en sokk over lenka vist du er i en situasjon der den ikke passer seg så godt. Den bygger ikke mye utover så er lett å skjule.

Du må være sysselsatt under soning, enten med jobb eller friomsorgen kan hjelpe deg å finne noe å gjøre de timene. Men har du som student skole så er det ingen problem å få slik soning, skole er godkjent sysselsetting
Sist endret av Rick; 21. mars 2010 kl. 01:40. Grunn: La inn svar til Verilon