View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Tentacled. 62min 59sek total. Research: 6min 2sek, skisse: 32min 16sek, farger og finish: 24min 41sek. Skisse: Vanligspisset Milan Graphite HB. Rødt: Pilot Feed GP4 1.0, brun: ShinHanart Touch Twin marker BR115 Flax, mørkere markering: Faber-Castell 9000 8B. Viskelær: Kneadable rubber for professionals and artists - Bruynzeel design. På A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: Miles Davis - Kind Of Blue

Hahaaa, tentakler! Mange tentakler! Som tyter ut av… vent. Blir det som insectoid-dagen? Nei vent, det er i morgen. Arachnid-dagen. Det var ikke så vellykka. Får nøye meg med én da. Jeg bruker vanligvis cirka en time. Hva kan jeg få til å se OK ut på en time?

Sjekkliste laget jeg også: Ingen penn-silhuett, forskjellige rødsjatteringer med kulepenn først, ellipser til veggmonteringa, lys skygge under, vanligspisset blyant for sugekoppomriss. Den ble ikke nødvendigvis sett på så mye, men å skrive slike lister bevisstgjør dem mer enn om man ikke gjør det.

Bittelitt googling etter hvordan folk overfører målinger til ark ga bare grid-metoden. Neivel da.

Rødfargen hadde jeg tenkt å brukke den røde edding-89 office liner EF-en til, men det gikk litt i glemmeboka. Og så ble jeg litt redd for tegninga etterhvert som jeg ble mer og mer fornøyd med den. Kulepenn er fint altså. Bare fortsetter med bevegelser uten å legge på trykk, så blir fargen mørkere og mørkere. Med avrundede sikksakk-bevegelser langs tentakkelen for å gi et mer 3-dimensjonalt inntrykk.

De superlyse refleksjonene tenkte jeg tidlig ville bli forgjeves. Om jeg hadde en sånn hvit penn som Ariel Brindis kunne jeg satt dem på helt på slutten. Så jeg ignorerte dem. Går ikke under «hva kan jeg få til på en time».

Saken på veggen minte meg på å få inn ellipse-trening. Gah. Ellipser.

Tentakker'n har en fin tredimensjonal form. En klar overside, underside, og sideside. Et par av sugekoppene stakk seg ut ekstra godt, så der så jeg på hvor de var og slikt. Resten fylte jeg inn slik som det passet.

Og se der, jeg fikk til en skygge som var enda bedre enn gårsdagens :D

Rusten lagde jeg med tusjen, litt rødt fra kulepenna, og mørkere toner med 8B-en.

Post: 33min 34sek. Ikke inkludert i totalen over.