View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Jeg må legge til at det å sammenligne å bruke Subutex sublingualt versus å skyte Speed med Heroin i stedet for Paracet blir fullstendig tåpelig.

Om TS skyter Subutexen er det selvfølgelig jævlig bad, men Subutex slik medisinen er ment å brukes er da mye mindre skadelig enn å injisere gateamfetamin.
Vis hele sitatet...
Jeg tror fremdeles du ikke har forstått parallellen. Man snakker ikke om å skyte speed med heroin, men at man har hodepine dagen etter å ha brukt amfetamin for eksempel. Hver gang!
Skal jeg kurere det med Paracet? Ja, jeg kan prøve. Men hva om heroin er mye bedre?
Eller kanskje det er bedre å la være å leke med speed?

Trådstarter vil bruke Subutex som en erstatning for antidepressiva.
Hvorfor har ikke trådstarter ordnet opp i sine psykiske lidelser?
Fordi han ruser seg.
Dermed er han enten ikke er i stand til å motta psykiatrisk behandling, eller blir nektet behandlingen fordi psykiatrien nekter å behandle en rusmisbruker.

Hva kan han da gjøre for å ordne opp i de lidelsene? Ta Subutex? Ja, det kan han jo, men hva med å la være å ruse seg, og dermed bli i stand til å motta behandling?
Når / hvis han blir frisk, kan han jo gjøre hva han vil etterpå, som for eksempel å ruse seg igjen eller bruke Subutex, om han fremdeles føler at han har behov for det, når han likevel er frisk.