View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har koblet opp min løsning, som er en Andersson ARC 1.1. Jeg har kappet opp en sponplate som passer til vinduet med et hull i som jeg plugger slangen i. På utsiden har jeg trekt opp myggnetting (fordi jeg bor i skogen) og langs kantene har jeg gaffet for å unngå å ripe opp malingen i vinduskarmen. Fungerer bra.

A/C-en kostet like under 3000 kroner. Den har absolutt ingen funksjoner. Man slår den på, så kjøler den ned så hardt den klarer. Det fungerer bra for mitt bruk, fordi jeg vil ha det så kaldt som overhodet mulig. Rommet jeg bruker den på er ikke så veldig stort. Det er vinklet og har i tillegg skrått tak - så det blir innviklet å regne ut hvor mange kubikk det er på, men min antakelse er at det er noe mindre enn ditt. Like fullt så går temperaturen fra nærmere 40 grader til 20 om jeg lar enheten stå på over lang tid.

Men nok om det. Jeg ville bare gi deg min erfaring om lydnivå. Jeg tenkte at jeg vil ha en effektiv løsning så billig som mulig, samme hvor klumpete og bråkete den var. Når jeg sitter her og hører på lyden fra dette maskineriet så kjenner jeg at det hadde vært helt greit å hive på en tusenlapp eller to for å redusere støyen et par hakk. Det er som å sitte på et fly. Man blir vandt til det, men det er veldig godt når man slår den av.