View Single Post
Da konkluderer jeg med at det ikke er det smarteste. Men hvordan ville person, til PayPal, til en anonym kryptovaluta som Monero vært? Jeg ser jo at politiet i Norge ikke gidder å ta tak i svindler gjort under åpent navn på Finn. Og jeg har samme opplevelse av norsk politi.
Grunnen til at jeg spør er at jeg kjøpte noe på en britisk salgsgruppe, nærmere bestemt en drone. Denne fyren selger og kjøper droner aktivt i denne gruppen, så regnet med det skulle være OK å kjøpe av typen. Overførte penger og ble blokket av han og slettet fra gruppen.
Jeg anmeldte med både kontonummer jeg overførte til og navnet(som kan ha vært fake så klart), men politiet ga faen og sa de ikke kunne gjøre noe siden han var britisk. Ble henlagt rett etter.
Banken var like håpløs. De sa at de ikke kunne hjelpe siden politiet hadde henlagt.

Tingen er at jeg har sykt lyst til å prøve å svindle fyren tilbake, men ikke om det betyr at jeg får trøbbel. Har mekket facebookprofil med en del venner som har kommentert, og han virker interessert i droner etc. Profilen er ganske lukket, men har nøye valgt ut hva han kan se, og der er det kommentarer osv. Siden fyren både kjøper og selger vil jeg prøve å selge han en drone og forsøke å scamme tilbake.
Vet ikke om jeg får det til. Driver fyren med det selv tar han sikkert forhåndsregler.

Men er det sånn at jeg med stor sannsynlighet kan havne i trøbbel så avstår jeg. Pengene er ikke motivasjonen, men en liten smekk på fingrene tilbake hadde vært digg ettersom politi ga faen.