View Single Post
Yo. Jeg er en hyppig bruker av famfamfams silk-ikoner.
I den anledning har jeg lagd en CSS-fil med klasser til alle de 1000 ikonene – navngitt etter filene med .icn_ som prefix (f.eks. .icn_tux viser tux.png).

Det er to modus. .icon (viser ikonet på venstre side), og .icon_right (viser ikonet på høyre side).

Kode

<span class="[COLOR=RED]icon[/COLOR] [COLOR=GREEN]icn_tux[/COLOR]">Tux</span>

Kode

<span class="[COLOR=RED]icon_right[/COLOR] [COLOR=GREEN]icn_tux[/COLOR]">Tux</span>
Orker ikke å skrive noen omfattende readme, da dette er ganske selvforklarende (for noen som kan bittelitt css). Det ligger et eksempel med i vedlegget.

Vedlagt er silkmap.zip, som inneholder icons/, silkmap.css og examples.html. Vet ikke om jeg EGENTLIG har lov til å distribuere ikonene slik, men det er for å gjøre ting enkelt.

En siste ting: Siden alle ikonene er transparente PNGs, fungerer de som kjent ikke ordentlig i IE6. Dette kan nok ordnes med en PNG-fix (noe dere må finne ut av selv, for det gidder jeg ikke skrive om nå).

Og for dere besserwissere der ute: Ja, jeg vet at det finnes noe som heter SilkSprite, som gjør ca. det samme. Problemet med denne er at den laster inn alle ikonene på en gang (ca. 4-500kb), noe jeg ser på som en rimelig dårlig løsning, siden man mest sannsynlig ikke bruker alle ikonene.

Silk Icon Map kan lastes ned her.

Enjoy!