View Single Post
Sitat av Fickledick Vis innlegg
Folk som har en drøm om kommunisme er ikke dermed sagt for det Stalin gjorde, kommunismen er i seg selv en genial idè som kom fra noen av de største hjernene som noen gang har levd, Karl Marx og Friedrich Engels.

Nazismen har også gode ideer men de mener også at den semittistiske rasen ikke har noen rett til og leve, og for den slags skyld ikke negere(oioi, var jeg litt for rasistisk nå eller?) og handicapede heller. Dette synet mener jeg er værre en det kommunistiske som spiller på at folket skal styre og ha en felleskasse som dekker de fleste utgifter, noe som fører til at de rike blir sparket ned fra tronen sin og de fattige får komme opp fra møkka. Dette høres helt fantastisk ut for meg, selv om jeg vet at det aldri kommer til å funke i praksis, men man kan vel håpe?

beklager for eventuelle skrivefeil og dårlig forklaring, til mitt forsvar er jeg trøtt.
Vis hele sitatet...
Der tar du meget feil. Marx og Engels var ikke annet enn to mislykkede økonomer som ikke klarte å innse at verdiskapning ikke trenger å være i fysisk form. I tillegg var de småsinte radikalere med et skevt blikk på samfunnet slik det var, og kunne ikke ta hensyn til at 1700-tallets kapitalisme var det som hadde skapt et slikt godt samfunn å leve i. Kommunismen tar ikke hensyn til teknologisk utvikling eller utvikling i det hele tatt, da det er basert på det synet om at det er staten som skal ta seg av fornying. Så hvordan kan staten ta seg av utfordringer og hverdagslige problemer, når det er innovative privatpersoner som lettest kan gjøre det? Jo, du sier sikkert at staten er folket, men det er helt feil. Staten er en gjeng med folkevalgte hyklere som sitter på sin høye trone. Se på kommunistiske stater nå og før, har det noen gang vært slik at lederen har vært på folkelig nivå? Nei, aldri. Derfor er kommunismen dømt til å feile hardt, om du da ikke klarer deg med lav økonomisk vekst og dårlig teknologisk utvikling og et stagnerende folketall som hører 50-tallets Kina til. Likeså, kommunismen er også dårlig når det gjelder frihet, for hva har vel frihet og kommunisme til felles? Jo, svært lite. Kommunismen har aldri tatt hensyn til personlige livssyn, og kjører en hypersekulær form for statlig livssyn der alle med egne meninger og trossyn blir satt ut på siden, eller i verstefall, dømt til døden for konspirasjoner mot staten og fellesskapet. Kommunismen tar aldri hensyn til at noen er forskjellige, eller at enkelte setter seg mål om å skape en bedre verden gjennom å gi til folket det de trenger. For hvordan kan staten vite hva folket trenger når staten i bunn og grunn ikke representerer folket? Før du og evt. andre småsinte radikalere kommer å sier at "kommunsmen ere folkevalge!!!!! LOL! jævla riking as!" så ber jeg dere holde kjeft, for kommunismen og dets ledere har aldri vært særlig demokratisk eller folkelig. Staten kan ikke vite hva folket vil, fordi staten ikke er folket. Privatpersoner derimot, er folket. Eller, individer som på gjennomsnitt representerer folket. Og det er ingen som kan hindre noen fra å sløse bort sitt eget liv på å gi noe til folket. Fordi det må være grenser for politikk, og grenser for hva staten kan gjøre med ens liv. Dersom staten forhindrer enkeltpersoner i å oppnå noe i livet vil jeg si at det er grusomme inngrep i privatlivets rett, og staten gjør alt for mye og styrer for mye i detalj.


TL;DR kommunisme suger, og alle som mener noe annet, suger (men jeg respekterer deres meninger i motsetning til den kommunistiske staten)