View Single Post
Sitat av mr_rager Vis innlegg
At terror er «dårlig stil og bør straffes» blir like labert som å bruke begrepet «no chill» på at coronaviruset vil føre til global økonomisk depresjon, massedød og det som følger med.

At han har barn er irrelevant.
Vis hele sitatet...
Det kalles humor, mann. Underdrivelser, ikke sant? Sånn som når britene omtaler atlanterhavet som "the pond"?

Jeg kan ikke si jeg bryr meg så forferdelig om Krekar som sådan; det er mange andre som har blitt kastet ut til vesentlig verre steder enn Italia, og det på langt tynnere grunnlag.

Konspiratorisk som jeg er undrer jeg imidlertid på én liten ting: Har dette noe med coronaloven å gjøre. Det originale utkastelsesvedtaket mot mannen kan snart kjøpe sin egen øl på butikken. Trass de mest iherdige forsøk, endog fra justisministre som gikk til valg på å få ham ut, så har de ikke klart å bli kvitt ham. Før nå. *poff!* Ingen forvarsel, ingen ny debatt, intet bråk, ingen hindre - av en eller annen magisk grunn klarte de å bare omgå alle de murveggene de har stanget hodet i før og fikk ham ut. Hentet mitt på natten, selvsagt. Det er tross alt utlendingsenhetens vareemerke. Jeg skal ikke utelukke muligheten for at de endelig har avklart absolutt alle formelle problemer og funnet en løsning. Men det er jo unektelig litt underlig at dette tilsynelatende uløselige problemet bokstavelig talt ble løst over natta samtidig som regjeringa har fått frie tøyler til å gjøre hva faen de vil på grunn av den pågående krisen.

Hvis så er tilfelle, så er det ikke coronaens økonomiske kostnader vi bør være mest bekymra for når støvet har lagt seg.
Sist endret av Myoxocephalus; 26. mars 2020 kl. 15:18.