View Single Post
Nei jeg var i likhet med alle andre ikke nærheten av å tro at dette ville ramme i det omfanget det gjorde. Og da var jo ikke Italia, spania og østerrike i krise heller i dagens omfang. Ingen kunne vite hvor ille det skulle bli en måned frem. Skulle egentlig lete fram det siste innlegget til myxo mens så var det andre innlegg jeg også valgte å ta med, mer som en tidskapsel enn noe annet. Disse innleggene var alle skrevet før eller til og med andre februar og det var en helt annen virkelighet vi levde i da, noe jeg kanskje litt klønete forsøkte å forklare i siste kommentaren. Også ville jeg få frem dette vi har hørt nå hele vinterene, at det bare er farlig for gamle og syke å få corona. For selv om vi kun har hatt dødsfall blant eldre i Norge så det vi i fellesskap som må ta ansvar for å begrense smitten. Ved å holde oss hjemme.

Burde nok ha nevnt dette med tidskapsel i starten på innlegget - for dere som leser skal skjønne hva jeg mente. Gikk litt fort med denne mulit-siteringen..beklager.

Men innlegget til myxo det om kalenderen ønsket jeg å dra fram - for det virket veldig spesielt på meg da jeg leste det første gangen og det gjør det fortsatt.

Det eneste jeg så for meg den gang da altså før 2 februar var de økonomiske konsekvensene av pandemien. Trodde virkelig ikke at dødeligheten skulle bli så høy eller at smitten forflytter seg så raskt som den gjør. Så det var tanken, en tidskapsel. Om du ser mine innlegg før 2 februar i tråden var de ikke noe smarte de heller. Jeg også trodde dette var farlig kun for eldre og svake. Så feil vi tok.
Sist endret av _abc_; 23. mars 2020 kl. 07:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.