View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
choke on this a Rosander

Jeg mente at dette kom til å skade Kina. Det vil også skade de på lang sikt.
Når alt Kina har og vil komme til å måte oppgi eller forandre som følge av at de har satt hele
landet på vent i denne kampen skal oppsummere så blir ikke det en hyggelig rapport.

Det har Kina også skjønt selv. Nå gjør de alt de kan for å rette opp inntrykket av denne globale krisen.

"Det er flere konkurrerende fortellinger om viruset i Europa.
De fleste ser fortsatt Kina som den ansvarlige for denne globale krisen, sier Joerg Wuttke,
som er president for EUs handelskammer i Kina.
Men den sjenerøse humanitære hjelpen fra Kina vil muligens svinge opinionen i Europa, fortsetter han.
"

"Det er jo bare akkurat mens dette pågår.
At det er en liten del av befolkningen som blir skeptiske til asiatere pga frykt for smitte er vel forventet?
Med en gang dette har stabilisert seg så er det business as usual."

..sa du
Vis hele sitatet...
Ingenting av det som står i den artikkelen underbygger noe som helst av dine påstander tidligere (snarere tvert i mot når jeg leser sitatet du viser til)...
Du må også skille mellom storpolitikk og diplomati og hva den vanlige personen tror og mener.

Om ikke annet så har Kina en mulighet til å komme styrket ut av dette med handlingene du viser til.

Jeg står fortsatt for at Kina ikke vil merke noe som helst pga dette utenom de direkte virkningene i form av lavere produksjon og eksport i tiden de holdt stengt.
Selv om man ikke nødvendigvis er enige tiltakene Kina innførte så kan man ikke si noe annet enn at de viste handlekraft (selv om de fortjener kritikk for hvordan dette ble håndtert helt i starten).

Uansett så snakker vi om langtidseffekter så jeg ville holdt litt igjen hadde jeg vært deg.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
De er vel inne på noe av det du sier her innledningsvis i saken jeg linket til.

"Med Trump-administrasjonen i USA som ikke klarer å gi noen meningsfylt internasjonal respons, og et EU som er opptatt av nasjonale tiltak,
har Kinas regjering en unik anledning til å ta den tomme plassen,
"

Og det er jo Bla. annet nettopp ting som "Kina sine politiske ambisjoner." jeg mener at har fått seg ett alvorlig skudd for baugen.
Vis hele sitatet...
Hvordan har Kinas politiske ambisjoner fått ett skudd for baugen?
Dette er vel en av de beste sjansene Kina har hatt i det siste for å kjøpe seg inn i Europas hjerter.
Sist endret av random105675; 22. mars 2020 kl. 18:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.