View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Jeg har sett så mange keyboard jockeys i min tid som har begynt å lese om personlighetsforstyrrelser og er helt sikre på at de er en master manipulator Christian Grey, men de er så klart aldri det, nettopp fordi de mistenker at de er det. Media prøver å male et bilde av sosiopater som om de er smarte manipulatorer med stålkontroll over virkeligheten osv, men faktum er at de aller fleste sosiopater er folk som soner i fengsel, som regel fattige rusmisbrukere som sliter noe ut av helvete med sinne. Det finnes sikkert sosiopater som er genier som feks Hannibal Lecter men jeg tror det er så ufattelig sjeldent at det ikke egentlig har noe med diagnosen å gjøre. Sosiopater i Norge vil som regel være white trash speedfreaks som drikker Pokal (familien er lik). Jeg drikker Pokal selv så jeg har lov å ta den spøken.
Vis hele sitatet...
Verdt å nevne at høytfungerende sosiopater også eksisterer. Disse finner man gjerne i yrker som innebærer en viss prestisje og makt. Ergo politikere, advokater, bankfolk, politi, kirurger og lignende. Om man tenker at det kun er lavtstående whitetrash folk dette gjelder kan man gå på en stor smell den dagen du møter Mr Perfect og blir lurt trill rundt, i verste fall drept.