View Single Post
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hvis du mistenker at du er en sosiopat så vil jeg anbefale deg å lese deg opp på asberger syndrom. Et symptom av sosiopati (anti/dyssosial personlighetsforstyrrelse) er at man aldri kan innrømme at det er noe "feil" med deg, ikke for seg selv engang. Hvis man mistenker at man har den PF og man er ganske sikker på symptomene så ligner asberger på veldig mange måter på anti/dyssosial personlighetsforstyrrelse. Mange asbergere kan man ikke merke det på engang, de lærer seg å følge de sosiale reglene akkurat som en sosiopat selv om ingen av de egentlig forstår reglene.

Jeg har sett så mange keyboard jockeys i min tid som har begynt å lese om personlighetsforstyrrelser og er helt sikre på at de er en master manipulator Christian Grey, men de er så klart aldri det, nettopp fordi de mistenker at de er det. Media prøver å male et bilde av sosiopater som om de er smarte manipulatorer med stålkontroll over virkeligheten osv, men faktum er at de aller fleste sosiopater er folk som soner i fengsel, som regel fattige rusmisbrukere som sliter noe ut av helvete med sinne. Det finnes sikkert sosiopater som er genier som feks Hannibal Lecter men jeg tror det er så ufattelig sjeldent at det ikke egentlig har noe med diagnosen å gjøre. Sosiopater i Norge vil som regel være white trash speedfreaks som drikker Pokal (familien er lik). Jeg drikker Pokal selv så jeg har lov å ta den spøken.