View Single Post
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Så det er heller det at jeg er reflektert og observant over trekkene mine? Som egentlig er normalt hos et helt frisk menneske?
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du leser mye om det så er det naturlig at du er mer bevisst enn andre på at du gjør det.

Du sier vanskelig å ha nære og stabile relasjoner, som på hvilken måte? Har du et eksempel
Vis hele sitatet...
Det kan være mye, om du ikke takler nærhet, ofte kommer i konflikt, alltid havner i forhold med mye drama etc etc. Om du har en personlighet som lar deg fungere på de viktige områdene i livet og ha det bra, så har du vel nesten per def ikke en personlighetsforstyrrelse.

Det er normalt å ville bli likt, det er et sunnhetstegn at du kan tilpasse seg, det er vanlig å av og til bli engstelig. Skulle du trenge hjelp, må det være fordi du ikke har det bra eller ikke klarer å behandle andre bra.

Det sagt så er det jo fint å være litt bevisst på sine egne handlingsmønster og vurdere om det er sider du vil jobbe med. Men ikke sykeliggjør det. De narsissistene jeg kjenner er ikke redd for at de er for manipulerende. De projiserer problemene over på alle andre. Sånn sett er den frykten kanskje mer typisk et offer for narsissisten, som er manipulert til å tro at h*n selv er problemet.