View Single Post
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Nordnet er dyrt som F...
Elendig svart tid som ofte tar 3-4 dager
Nettsida deres er elendig og har 15 min delay

Jeg har gått over til TD Ameritrade og Thinkorswim
0 i kurtasje og et av verdens beste trading software

Send meg en DM om interesse så kan jeg dra deg igjennom prosessen
Vis hele sitatet...
Ja jeg sjekket opp etter det første svaret ditt og Nordnet er dyrt. Siden jeg er helt fersk så syntes jeg det er tryggest å bruke nordiske nettmeglere. Spesielt i begynnelsen. Ser at Nordea er veldig billig på nordiske aksjer og DNB ok på utenlandske aksjer. Kommer ikke til å drive med så mye med daytrading tror jeg. Men skal sjekke de du nevnte. Takk for svar

Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Høres ut som du har en veldig god plan og det virker som du har tenkt dette godt igjennom.
Har lekt med tanken på hva jeg ville gjort hvis jeg hadde fått 10 mill på konto, og det hadde fristet å legge alt i utbytteaksjer og leve på utbyttet, men jeg tror din plan er bedre.

Har egentlig ingenting å tilføre annet enn at du må være obs på valuttasvinginger i globale indeksfond. Dette er noe mange ikke tenker på, så hvis den norske kronen blir sterkere mot annet valuta, så kan investeringene gå ned til tross for at børsene går opp.

Det gjelder jo seff andre veien og, så hvis kronen blir svakere, så kan investeringene gå i pluss til tross for fallende børser

Gratulerer, du har faen meg fått det servert nå og det gleder meg å se at du har en annen plan enn å bare pisse det vekk.
Vis hele sitatet...
Takk for hyggelig og betryggende tilbakemelding.

Jeg var faktisk ikke klar over at valutasvingninger kunne ha så stor påvirkning på investeringer. Takk for nyttig tilbakemelding

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Du kan kjøpe valutasikret indeksfond. KLP som tilbyr det hvis jeg ikke husker helt feil.
Vis hele sitatet...
Takk for tips Vet du hvordan avkastningen på valutasikrede fond har vært vs vanlige indeksfond?

Sitat av Jorg Vis innlegg
KLP har vel også lavere forvaltningskostnader enn DnB sine
Vis hele sitatet...
Ja det stemmer, så derfor jeg tenkte å investere noe via KLP. De har dog gjort det dårligere enn f.eks DNB og Nordea sine fond ser det ut til. Takk for svar

Sitat av hestpåpinne Vis innlegg
Han vil få private banking status så ventetid slipper han.

Skal du handle derivater og lignende bør du nok se ut av landet.
Vis hele sitatet...
Hva er private banking status og derivater?
Sist endret av Moralnihilisten; 9. juli 2021 kl. 01:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.