View Single Post
Sitat av Antiex Vis innlegg
Syns fremdeles du er helt legit, og ikke hørt på disse moralistene som dømmer deg mens de selv sier de skal slutte med amfetamin og ikke greier det.
Vis hele sitatet...
Fin stråmann. Fordi alle som er uenige med dere her er selvfølgelig amfetamin-avhengige moralister som ikke klarer å slutte...

Nå vil jeg tørre og påstå at flesteparten i denne tråden har vist seg å være uenige med ditt ståsted. Og når man er i minoritet burde man kanskje tenke seg om og vurdere om man kanskje tar feil? (majoriteten har ikke alltid rett - men er man uenig med majoriteten kan det være en god pekepinne på at man kanskje tar feil)

Jeg synes også at det egentlig er verre å si at det er greit, og nesten heie på de. Jeg kan ha en viss forståelse for hvorfor folk har en frustrasjon over slik situasjoner som fører til at man gjør noen dumme valg. Men det å da i ettertid si at de gjorde det rette og akseptere det blir for meg helt feil.

Et samfunn hvor vanlige borgere skal gjøre selvjustis for å sørge for at folk får straffen de fortjener (i følge dem selv) er et samfunn som fort har mye problemer. Og det å akseptere slik handlinger er et steg i feil retning. Å dømme slike handlinger handler ikke om å forsvare overgripere - det handler om at man ønsker å forsvare demokratiet og rettsystemet vårt.

Og for ordens skyld synes jeg vi på et forum som freak, hvor man har veldig mye mennesker som er litt alternative, burde klare å skille mellom overgripere og pedofile. Veldig mange som gjør overgrep på barn har vist seg å ikke være pedofile. Og veldig mange pedofile gjør aldri overgrep (du bare vet ikke at de er pedofile - for det er ikke akkurat en ting du forteller folk).

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje du skal dra hodet ditt it av rævva di først eller hva?

Ja huff dødsstraff og ett pedo-fritt norge hadde vert det verste eller hva tenker du kompis?
Vis hele sitatet...
Man kan prøve å være litt mer saklig. Er man uenig med straffenivået i norge er ikke svaret selvjustis. Lov å være uenig i straffenivået i Norg - og slike ting endres gjennom politikk. Ja, det er en litt lang og tungvindt prosess. Men det er mange hensyn å ta.
Sist endret av meitemark; 8. september 2022 kl. 11:36.