View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av AlBundy Vis innlegg
Ingen konsekvenser om du klarer å holde deg i jobb å ikke bli sittende foran en skjerm å game hele dagen. Røykte daglig i ca 20 år, alltid jobbet, tatt videreutdanning og klart meg fint. Omtrent ikke røykt en joint på 2 år nå, men merker ikke noe forskjell på hukommelse og reaksjonsevne. Dårlig kondis og lite appetitt er vel det eneste jeg kommer på av negative sider. Gått opp ca 10kg siste 2 årene. Cannabis er etter min erfaring ett veldig tilgivelig stoff, men som med alt annet noen tåler det og andre ikke.
Vis hele sitatet...
Dette er min erfaring også, at dersom ikke hverdagen dreier seg om cannabis og det påvirker økonomien negativt så er skadeeffekten genetisk betinget. De fleste jeg kjenner som røyker daglig er oppegående, avbalanserte og rolige, gjerne med mer selvinnsikt. Og adhd!

Så har du de som stresser rundt når de går tom og røyker naboens bongskrap, det kommer helt an på genetikk. Tror mange kan røyke hele livet, hver dag og komme ut i netto pluss ang. livskvalitet. Noen tåler det ikke og kan bli psykisk og fysisk syke, men det mest giftige fysisk er jo å inhalere røyk. Akkurat som med nikotin, koffein eller alkohol er det sykt individuelt.

Det er jo ulovligheten som har pressa fortjenesten og dermed styrken opp som gjør det giftig for brukere. Det er ekstremt stor forskjell på mild, utedyrka cannabis og dab hits. Når skunk ble introdusert til Storbritannia steg tallet på cannabisbrukere innlagt med psykoser markant.

tl;dr
cannabis burde vært et lovlig, relativt svakt nytelsesmiddel, men har blitt mer usunt og pga. tidligere Amerikansk rasisme og påfølgende ulovliggjøring