View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Noen laptopper er utrolig vanskelige, virker som jo billigere de jo mer vriene er det å bytte komponenter. Problemer mtp tastatur på laptopper jeg har byttet tastatur på er at noen tastatur har flere ledninger, feks de med pekepinne kan en ledning som skal festes midt under tastaturet og den andre ledningen må på plass først også blir det utrolig pirkete å klare å få den siste på plass. De klemmene/kontaktene tåler også veldig lite så lett å ødelegge dem. De er rett nok grisebillige og du får flere stykker for en 20 kroning på ebay. Det er vel stort sett det eneste som kan gå galt. Om du har tålmodighet til å sitte å pirke på plass ledningen og få lukket klemmen selv om det er vanskelig å se hva du gjør så er det bare å hoppe i det. Om du blir dritforbannet om du ikke løser ting på et par forsøk så ville jeg droppet det og evt. fått en lokal pc-doktor til å gjøre de for fastpris, eller bare selge den slik den er.
Vis hele sitatet...
Nettop den erfaringen jeg har også, så stortsett det eneste jeg gjør på laptoper selv er å bytte disk og ram. Ellers holder jeg meg unna. Men bygd masse stasjonære da og det er noe helt annet! Laptoper var nok litt mer robuste før.