View Single Post
Jeg ville anbefalt å bytte lege hvis dette blir et problem for deg på lang sikt.
Har selv slitt med angst i snart 16 år og vet nøyaktig hvordan du har det. Gikk til både DPS og kommunal psykolog for problemene mine for rundt 2 år siden.

For meg gikk jeg til legen med mine problem etter å ha skjult dette i nesten 13 år. Legen var selv enig i at man måtte prøve DPS.
Jeg var veldig heldig og fikk en behandler som virkelig var villig til å lytte og komme med gode tips. Dette er en behandler som ga meg hans private telefonnummer og Epost adresse hvis det kom et angst anfall jeg ikke klarte å kontrollere så kunne han hjelpe meg med pusteøvelsene på telefonen.

Jeg fikk fort innsyn i hvordan først dunke teknikker fungerer, så fikk jeg pusteøvelser.
Dunketeknikkene fungerer veldig bra på dager jeg kjenner en mindre form for angst, og puste øvelsene fungerer veldig godt når jeg kjenner det kraftig.

Pusteøvelsene klarer ikke å ta bort de VERSTE angst anfallene, men jeg vil anbefale det og gjør pusteøvelser 1-2 ganger i døgnet. Dette vil bedre deg på sikt og du vil klare å ta pusteøvelser på bussen, i bilen, på jobb etc og det føles ganske greit.

Selv har jeg Sobril fra legen når angst anfallene mine er på det værste. Her ringer jeg bare inn til legekontoret når jeg begynner å gå tom og sier at de må si ifra til legen at jeg trenger ny resept. 30 min etterpå kan jeg hente ny resept. Denne avtalen har jeg med legen da han vet at jeg kun tar 1-2 pakker i året av dette (Mest pga reise med fly da jeg har klaustrofobi, høydeskrekk, dødsangst og flyskrekk. Jepp jeg vet, veldig mye ).


Mine anbefalinger er enten å høre med legen om du har noen mulighet for Sobril. Du får sikkert 10mg tabletter eller sterkere, avhenger av hva legen mener. Hvis du ikke får mulighet til Sobril ville jeg ha byttet lege.
Man skal IKKE plages med angst da dette er grusomt og jeg håper virkelig du, ikke kanskje blir kvitt det, men at det blir bedre å kontrollere for deg selv. Der har pusteøvelser hjulpet meg masse.


Håper informasjonen er nyttig.

PS: Vil du ha 3-5 lydfiler med forskjellige pusteøvelser (Sittende og liggende) som jeg fikk av min egen psykolog på DPS'en som han har laget selv, så send meg en melding med Epost adressen din så kan jeg dele de via dropbox.