View Single Post
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Hei :-) jeg har fulgt deg lenge.
Jeg har vært misbruker selv, sprøyter med amfetamin å tok heroin 1 gang med sprøyte.
Jeg har sluttet med det tullet for nå 16 år siden, og har nå egen kjøpt leilighet og 1 barn, måtte kvitte meg med ex mannen siden han ble for glad i alkehol og på grunn av guttungen valgte jeg så klart sistnevnte.
Derfor synes jeg at jeg er kvalifisert til å gi deg noen råd i og mot en rusfri tilværelse.
I et rus miljø snakker de i koder og anderledes oppførsel. Du må regne med å måtte lære mye av det sosiale på nytt.
Jeg fikk meg en daglig 3 timers jobb, som økte min selvtillit betraktelig, da jeg fikk positiv respons på jobben jeg utførte.
Du skriver at du ikke klarer det, men du må prøve å finne noe sosialt som du kan klare, evnt melde deg inn på et treningssenter, frivillighetssentralen å hjelpe fks eldre med litt handling, snømåking, støvsuging osv. Dette kan du få litt betalt for. Det er viktig at du finner noe, da du må trene opp de sosiale koder/språk som kanskje ikke har vært mye i bruk og som du trenger i et rusfritt liv. En hund? du kommer i kontakt med veldig mange gjennom en hund. Evnt melde dere på et kurs om du takler det. Vis interesse for andre mennesker. Alle mennesker er glad i å fortelle om seg selv, spørr! Hva jobber du med? Trives du? Liker du det? Er du glad for det? Spørr! Så får du kontakt med andre.
Mitt beste valg var å kutte ut rusen :-)
Tilslutt så må du ville det selv.
Jeg ønsker deg lykke til og jeg håper så inderlig at det vil gå din veg :-)
Vis hele sitatet...
Hei til deg også, å hyggelig at du har fulgt trådende mine, selvom de ikke akkurat er positive.
Off, det hørtes langt i fra ut som noen hyggelig opplevelse, føler med deg der!
Jeg har veldig lyst til å være sosial å gjøre sisiale ting, men jeg sliter med ekstrem sosial angst, medisinene jeg går på fungerer ikke heller, så lenge jeg ikke tar for mye av de, men blir fremdeles ikke noe spesielt rusa.
Har hatt en hund også, jeg klarte meg mye bedre på alle mter når det gjaldt rus d, jeg drakk eller ruset meg ikke sånn at hunde skulle bli redd for meg, pluss at jeg måtte ut 3-4 ganger om dagen uansett jvordan været var eller når på døgnet, hadde det kjempe bra da! Men hunden døde, det var en stor nedtur for meg..
Men tusen takk for det hvertfall

Jeg orker ikke svare på alle de andre innleggene nå, men har ikke brukt heroin på hvertfall 3 uker nå, har gått en del i speed da, og alkohol.. men føler jeg er på rett vei nå etter en ekstrem dårlig rus episode her for litt siden.
Rusfri er jeg langt fra, men heroinen blir lenger og lenger unna.
Men føler meg bare som et slitent vrak nå, akkurat som om kroppen min ikke orker mer!
Jeg kommer meg så vidt på butikk eller apotek om dagen...klarer ikke ta tlf når folk ringer, sletter meldinger før jeg har lest de, jeg føler ikke at dette drar noe drar noe bra med seg akkurat nå, men må vel bare vente å se... Har lest komentarene deres, å skal svare på de
Om det blir noe speed på me i dag så kommer de nok fort. Good night Freaksa!
Sist endret av KjellFresh; 9. februar 2015 kl. 06:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.