View Single Post
Nå har jeg enda ikke tid til å lese hele tråden, men håper det går fremover med deg Kjell.

Vil presisere at nå til dags har du mer eller mindre rett på nedtrapping med Suboxone (utenfor LAR) fra fastlegen:
http://www.helsebiblioteket.no/retni....1-nedtrapping
Og ruskonsulenten din er neppe særlig oppdatert, nå for tiden tar LAR inn 18-20 åringer som kun har brukt og knapt er hekta.

Jeg hadde også alkoholproblemer i tillegg til heroinavhengighet, alkoholproblemet forsvant sammen med heroinavhengigheten da jeg fikk bytta fra Suboxone til Metadon. Nå klarer jeg meg på 90mg metadon og kun 2 valium i døgnet.

Nå har jeg enda ikke tid til å lese hele tråden, men håper det går fremover med deg Kjell.

Vil presisere at nå til dags har du mer eller mindre rett på nedtrapping med Suboxone (utenfor LAR) fra fastlegen:
http://www.helsebiblioteket.no/retni....1-nedtrapping
Og ruskonsulenten din er neppe særlig oppdatert, nå for tiden tar LAR inn 18-20 åringer som kun har brukt og knapt er hekta.

Jeg hadde også alkoholproblemer i tillegg til heroinavhengighet, alkoholproblemet forsvant sammen med heroinavhengigheten da jeg fikk bytta fra Suboxone til Metadon. Nå klarer jeg meg på 90mg metadon og kun 2 valium i døgnet.

Sitat av radium Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er absolutt verdt ett forsøk eller 2 hvis man har råd til å reise til Nederland og få den behandlingen på en klinikk. ALDRI ta Ibogain på egen hånd (og spesielt ikke med opiater i kroppen fortsatt, potenser opptil 100x), det er LIVSFARLIG. Hvis en skal gjøre "selv-ransakelse" på egen hånd vil si at kun moderate doser LSD er trygt av de kjente hallucinogener/tryptaminer.

Sitat av Kastrup Vis innlegg
Du kan fint gå på disse møtene uten sponsor, sponsor er noe du kan få etterhvert når du føler deg trygg. Det er ingen krav om og Være rusfri, men det er anbefalt. Og at på de fleste møtene, ber de deg om og kunn lytte dersom du har brukt "I dag".
"Eneste krav om medlemskap er et ønskemål og slutte med rusmidler"
Det er uansett veldig vanskelig og få noe ut av disse møtene dersom man er ruset. Men snakk med noen I pausen eller etter møte om frykten for og slutte med all rus.
De første møtene mine sa jeg ikke et ord, kunn introduserte meg som rusavhengig og sa jeg valgte og lytte.

12 trinns programmet er vanskelig og forklare, men det handler om og innrømme at man har et problem, Være villig til og gjøre noe med det, finne grunnen til at det ble slik, og ordne opp etter seg. . Deretter vedlikehold. Dette er veldig kort forklart.

Selv har jeg vært på mange hundre møter, men etter en del sprekker og inklusjon I LAR, Føler jeg meg ikke helt Velkommen. Noen NA grupper tilatter ikke at mennesker I lar for dele, ta verv. Noen mener lar er det samme som og Være på kjøret. Og det er greit, men da er det ikke noe for meg.
Vis hele sitatet...
Sikkert mange som har fått hjelp av NA, men vet det har vært destruktivt for noen også, og da spesielt for LAR-pasienter. Jeg vil ikke anbefale noen å delta hvis de ikke er åpen foren fanatisk og til dels stigmatiserende ideologi. Det finnes andre instanser som driver støttegrupper med litt mer "takhøyde".
Sist endret av illusion; 26. januar 2015 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.