View Single Post
Hei igjen!

Beklager, jeg har ikke fått med meg det at det bare var dopen du ville ligge på hylla. Å slutte med heroin er helt jævlig og forbannet vanskelig. Men det er derfor jeg sier det med å lage seg en plan. Ta den mengden med subutex du trenger morgen og kveld. Trapp gradvis ned. En uke evt. ti dager bør holde. Ta de dosene med sub og ikke ta mer en det du har satt opp på planen. Da må du heller tåle å være dårlig i noen timer. Du bruker det bare for at giften sakte men sikkert forsvinner ut av kroppen din. Du vil bli litt dårlig i en overgang uansett hva du gjør. Det hjelper veldig med benzoer i en slik overgang, så du kan benytte deg av det, siden du vil fortsette å bruke det. Men som sagt, ta subben til en fast tid morgen og kveld. du må IKKE vike unna tider og mengde UANSETT!!!

Du vil etterhvert merke at du blir friskere og friskere i ukene etterpå og det er en sinnsykt deilig følelse

Når det gjelder å bli kvitt avhengigheten, så blir man ikke det. Avhengighet er en sykdom som du vil ha resten av livet. Det som gjelder er å holde "sykdommen" i sjakk. Det er faktisk en diagnose på avhengighet. Suget og lysten vil alltid være der, men du må lære deg å stå i mot. Det er ikke lett, men langt i fra umulig

Evaluer deg selv: hva liker jeg? Hva interesserer meg? Hva engasjerer meg? Tenk litt på dette og prøv å finne noe du kan kan holde på med. Jeg er veldig glad i å fiske og bedrive friluftsliv. Har hjulpet meg mye etter jeg ble rusfri. Sett deg små, oppnåelige mål i hverdagen. Det å nå mål og føle at du mestrer noe vil gi deg en enorm boost i selvtilliten og selvfølelsen. Selv noe så banalt som det å re opp sengen hver dag.. Prøv så skal du se Det å bli rusfri fikser du. Jobben er å holde seg rusfri (heroin fri), det er der den virkelige utfordringen ligger.

Jeg har det litt travelt, så jeg må avslutte nå, men jeg skal skrive ferdig seinere i kveld