View Single Post
Sitat av kimmag Vis innlegg
Hva er problemet? Hvorfor skal Norge bruke mye penger på å skaffe sprøyterom til narkomane? Det hjelper dem jo ikke ut av narkotikaen, det hjelper dem til å sette mer.

Jeg er nok sikker på at dem vet jævlig godt hva som skjer når dem setter sprøyta i armen, og om dem får problemer ut av det, så får dem ta konsekvensene.
Vis hele sitatet...
De bruker nok av penger til å rykke ut til overdoser også. I det lange løp tror jeg sprøyterom er en mer lønnsom løsning. Dessuten er ikke "mye" penger like mye når man snakker om å redde liv her.
En heroinavhengig setter ikke mer dop om personen har tilgang til sprøyterom, det nekter jeg å tro. Vil satse 100,- på at heroinavhengige setter dagsdosen sin, uavhengig av location for skuddet.

Nå er det veldig kaldt og kynisk å gjøre som du: Be alle som har tråkket feil i livet dra til helvete. Man trenger ikke fiendtliggjøring fra samfunnet om man er heroinist, man trenger en håndsrekning. Selvfølgelig skal man ta konsekvensene for egne handlinger, jeg gjør det hver dag. Men verden ville vært et bedre sted om det var noen som tok i mot deg om du ramlet skikkelig, og hjalp deg litt på vei.

Edit: shit det gikk unna her...
Edit2: Hahaha, inlegg nr. 1337
Sist endret av moret; 12. januar 2011 kl. 17:32.