View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mentalmelt og div andre her

Vet ikke om du/dere ikke skjønner at alle kvinner snakker sammen om disse tingene og at en kvinne har derfor mye større forutsetning og grunnlag for å representere flere kvinner og kvinners perspektiv enn hva du som mann har. Hvor mange kvinner har du hatt en seriøs prat med om aggressive og voldelige menn? Visste du at voldelige menn er en større trussel for kvinners liv og helse enn kreft , malaria, krig og trafikkulykker til sammen? (UNICEF)
Vi alle som er kvinner kjenner noen eller har selv opplevd å bli utsatt for grov vold fra en partner og 2/3 av de 1/10 har også blitt utsatt for kontrollerende atferd over tid.

Menn med aggressiv personlighet og kontrollbehov er noe vi alle snakker om med hverandre og dette er ikke trekk kvinner vil ha i nærheten av seg, enten atferden går utover oss selv eller andre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe man burde ville ha rundt seg. For jeg er helt enig i at menn som er impulsive og voldelige mot andre menn ofte vil være farligere mot kvinner også. Men det er ikke sånn dessverre, at alle kulturelle normer er bra. Det finnes miljøer også i Norge der dette er et ideal.

Individuelle preferanser er heller ikke nødvendigvis er bra for oss. Du nevner selv hvor mange kvinner som er traumatisert at voldelige menn, og har levd over tid i ko trollerende forhold. Dessverre er det ikke noen automatikk i at de skyr denne typen oppførsel etterpå, snarere tvert imot i mange tilfeller. Det er mange mekanismer i sving her, ikke alle er like adaptive.

Du skriver som om menn i tråden forsvarer dette, men dette er deskriptive betraktninger og ikke normative. Jeg tror de fleste her er enig i at det ikke burde være et ideal for menn å være voldelige. Heldigvis er det ikke det i de fleste miljøer i Norge, men i noen er det det. Også blant kvinner.

Sitat av Attica83 Vis innlegg
Så kommer poenget mitt for å ha selvforsvar i skolen ; Jeg måtte forsvare meg mot en møkk rusa person som begynte med å true meg fra avstand da jeg lufta hund -jeg smilte og gikk skrått vekk fra vedkommende...
Vis hele sitatet...
Men alle går på skolen, så den personen som angrep deg hadde fått samme trening...
Sist endret av *pi; 7. oktober 2021 kl. 08:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.