View Single Post
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det myoxo sier, først og fremst.

Men selv uten risikoen for at de råtne eplene rar over, så er det en vesentlig forskjell på å være ekspert og politiker. En politikers viktigste rolle er ikke å kunne ekstremt mye om området man skal ta beslutninger på, men å kunne balansere hundre ulike hensyn opp mot hverandre. Det er ikke sikkert en ekspert på det éne av de hundre hensynene er den beste til å gjøre det. Det er imidlertid viktig at politikere har folk rundt seg som har kompetanse nok til å kunne oppdatere dem på det siste innen de feltene de har ansvar for.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg er med på hva du og myoxo sier her. Men det trenger jo ikke være en enkelt ekspert på et område som skal ta valget. Vet ikke om det er slik her men i USA har dem for eksempel noen steder et Kreftutvalg med de «beste» onkologene som diskuterer og blir enige om beste fremgangsmåte, hvis det skulle være nødvendig. De skal bare finne riktig behandling.

Kanskje litt dårlig eksempel ettersom helsesystemet er som det er der borte, men hvis vi ser bort i fra penger og statistikk som leger der borte er veldig opptatt av.

Kunne det ikke vært slik med andre områder. De beste man finner med den riktige kompetansen og ekspertisen som sammen blir enige eller stemmer innad for hvilken løsning man går for? Da blir vel muligheten for despoter og tyranner en del mindre?

Jeg føler meg på tynn is her siden jeg ikke kan så mye om politikk, så takk til dere som hjelper en stakkar som prøver å skjønne