View Single Post
Laurus canus
mås'n's Avatar
54
Jeg var på innrykk på Madla for ei uke sia og skulle igjennom narkotika kontroll med hunder. Hadde ikke røyka på 4mnd og ikke vært i nærheten av noe nark tia før jeg skulle inn og alle klær var vaska. Allikevell markerte hunden skoa mi og jeg ble tatt til side. De swipa kortene mine, lommene mine og telefonen min med en lapp som de spraya med en reagent. Dette ga ingen utslag. Så måtte jeg gi ifra meg telefonen med kode (Jeg opplyste de om at jeg ikke var pliktig til å oppgi kode, men de sa de kunne tvinge meg til å åpne telefon med fingeravtrykk så jeg ga de bare koden for å unngå styr.)
Etter det måtte jeg avlegge urinprøve, før jeg fikk beskjed om bare å vente. Jeg venta i 3.5 timer før det ble for sent og jeg ble eskortert til et enerom uten tingene mine.(syykt drygt uten telefon eller pc eller noe gjøre på)
Morran etter spiste jeg frokost med millitærpolitiet før jeg ble fulgt til venterommet igjen (Som btw var en ekstremt varm og klam gymgarderobe). Jeg måtte vente der uten noe info i 5 timer til før jeg ble tatt med til avhør, noe jeg på ingen måte kunne skjønne var nødvendig.. I avhøret spurte de om mitt forhold til narkotika, siden de sikkert hadde lest allt mulig på tlf. var jeg bare så ærlig jeg følte jeg kunne være og fortsatt få fortsette førstegengstjenesten, og sa jeg aldri hadde brukt noe selv og at det eneste av rusmidler jeg har i min omgangskrets er at dama mi røyker av og til, men ikke i mitt nærvær da jeg ikke vil være involvert i det og hun respekterer mine holdninger. På telefonen fant de ikke annet en noen bilder av weed buds og noen joints, som jeg sa var screenshots, noe politidama godtok og trodde på. Pisseprøven var selvsagt clean.

Allikevell fikk jeg, etter noen timers venting til etter avhøret, beskjed om at jeg ble umiddelbart dimmitert fra førstegangstjeneste og sendt hjem med fly samme dag. Fikk sjokk og skjønte selvsagt ingenting. Når jeg fikk samla meg og spurte hvafaen de begrunna det med sa de at det at jeg valgte å ha en nær relasjon til en person som "missbrukte" ulovelige rusmidler viste at jeg hadde et for liberalt forhold til å bryte norsk lov.. Ble veldig opprørt og skuffa over dette da jeg hadde gleda meg til å komme på båt i marinen og dette var en viktig del av framtidsplana mi.

Jeg straffes, ved å bli dimmitert fra førstegangstjeneste fordi kjæresten min, som har ptsd og mye angst, occasionaly røyker en PLANTE som hjelper henne igjennom hverdagen når hun har det værst.
Synes dette fint viser hvor langt vei Norge har å gå i ruspolitikken og hvor viktig det er at vi kjemper på for avkriminalisering og etterhvert legalisering