View Single Post
Jeg stemte Rødt.

Hvilke egoistiske grunner? Ingen, som jeg har satt meg inn i!

Grunnen er at Rødt, SV, V, MDG og KRF er de eneste partiene med troverdig klimapolitikk. Når det gjelder klimaet, så begynner det virkelig å brenne under ræva.
Grunnen til jeg ikke valgte et av de andre partiene? Jeg er litt på den røde siden, så når V og KRF heller mot den siden, så utgår de automatisk. Ellers så hadde KRF utgått uansett med en del av dems verdigrunnlag (abort, religion og noen andre punkter).
MDG og SV har mye fint, men MDG har flere ganger oppført seg som noen bortskjemte umodne fjortiser i en del sammenhenger. Tror ikke de er klar for viktige valg for å si det slik. Ellers så fremstår begge partiene som hippi-partier, da særlig MDG. Og begge vil ha mere økologisk landbruk mm., noe som ikke akkurat er miljøvennlig i det lange løp (kan gjerne ta diskusjonen om øko.– kontra konv. landbruk i en annen tråd).
Vi må produsere mest mulig pr. areal vi har dyrket opp, for å unngå mere mark blir dyrket opp. Mens det er økologisk landbruk som utarmer sin jord, og tror dem gir mere næring i jorden. Noe som tyder på dem ikke har skjønt et par småting.

Så det sto mellom SV og R, og valget ble R denne gangen.