View Single Post
Hei, vi har ommøblert stua og flytta tv, og vi har noen issues med tv-signalet. Kanskje noen av ekspertene her kan hjelpe.
Vi har Viken altibox med bredbånd og tv. Fra fiberboksen går det en kort cat6-kabel til standard zyxel P2812-ac. Fra denne går det en nyinnkjøpt 15m cat6-kabel til tv-dekoderen fra Clas Ohlson.
Vanlig tv fungerer greit (endel treigere enn før, og det er litt artefakter de første sekundene etter at vi skifter kanal), men å se på tv-programmer fra foregående dager, og å se på HBO (som vi har gjennom altibox) fungerer nesten ikke. Spoling går ekstremt treigt, og ofte går skjermen helt i svart. HBO klarer ikke å streame i det hele tatt.
Har dere en teori om hva dette kan være? Kan det være feil på kabelen, eller bør jeg bruke en annen type kabel? Tips om riktig og god kabel mottas med takk. Trenger minst 12 meter.

Beklager at jeg var litt for utålmodig på fredagskvelden. Jeg tok en nullstilling av tv-dekoderen, og mer skulle ikke til Nå fungerer alt tipp topp.
Sist endret av eppen; 21. februar 2020 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.